چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 7572
به ریاست موسی پور انجام شد؛

برگزاری جلسه ستاد راهبردی دولت الكترونیك استان

قم نيوز : قم نیوز: اولین جلسه ستاد راهبردی دولت الكترونیك استان به ریاست استاندار قم برگزار گردید.
برگزاری جلسه ستاد راهبردی دولت الكترونیك استان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  محمد حسین موسی پور در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات اظهار داشت: سرعت و شتاب چشمگیر توسعه فناوری اطلاعات در جهان و نیاز روزافزون آن، امروزه مساله فناوری اطلاعات و ارتباطات را به یكی از شاخص های مهم توسعه تبدیل كرده و عقب ماندگی در این عرصه لطمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: این اهمیت باعث شده تا در اسناد بالا دستی و برنامه ها و سیاست های كلی ابلاغی نظام از سوی مقام معظم رهبری و در دولت های نهم و دهم، شاهد توجه ویژه به مقوله توسعه فناوری اطلاعات باشیم.

استاندار قم با بیان این كه در راستای این رویكرد، مجموعه اقدامات خوبی در جهت گسترش دولت الكترونیك در سطح استان قم صورت گرفته است گفت: تحقق كامل اهداف و برنامه های این بخش در استان، نیازمند یك حركت جدی و برنامه ریزی منسجم بوده و تشكیل ستاد راهبردی دولت الكترونیك نیز همسو با این هدف انجام می گیرد.

موسی پور با اشاره به این كه ستاد راهبردی كانونی برای سیاست گذاری، مدیریت و هدایت برنامه ها و پروژه های كلان حوزه فناوری اطلاعات در استان خواهد بود افزود: توسعه زیر ساخت های ضروری حوزه فناوری اطلاعات و پیگیری لازم برای تكمیل و راه اندازی اقدامات مهم نیمه تمام در این حوزه از قبیل مترواترنت باید در این ستاد مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین فرهنگ سازی وفراهم كردن زمینه استفاده بهینه از امكانات و ابزارهای نوین در حوزه الكترونیك را از دیگر وظایف و ماموریت های ستاد راهبردی عنوان و خاطر نشان كرد: آموزش همگانی برای استفاده از این ابزار و بررسی میزان اثر بخشی این فعالیت ها از موارد مهم و ضروری است كه باید در برنامه ریزی های ستاد جای ویژه ای داشته باشد.

استاندار قم توجه به آفت ها و آسیب های موجود در این حوزه را ضروری خواند و افزود: همپای توسعه اقدامات در این حوزه، باید امنیت فضای مجازی و آسیب های ناشی از آن مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه توسعه خدمات الكترونیكی، بر لزوم بكارگیری ظرفیت های این بخش تاكید كرد.

موسی پور لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های استان در ستاد را خواستار شد و افزود: جلسات ستاد باید به صورت مستمر و با حضور فعال مجموعه دستگاه های دست اندركار برگزار گردد.

در پایان این جلسه از مدیران و كارشناسان حوزه فناوری اطلاعات استان در زمینه توسعه این بخش به ویژه در كسب عنوان برتر دولت الكترونیك با اهدای لوح تقدیر، تجلیل گردید.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.mqma2bqpila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما