چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۱
کد مطلب : 75987
منبع : خبرگزاری مهر

مدیر کل مدیریت بحران استان قم: قم مجهز به پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل است/سر ریز شدن سد کبار

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه استان قم مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم هشدار سیل است گفت: شاهد مدیریتی یکپارچه برای مقابله با سیل احتمالی در قم هستیم.
قم مجهز به پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل است/سر ریز شدن سد کبار
قم مجهز به پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل است/سر ریز شدن سد کبار
به گزارش قم نیوز محسن اروجی در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اداره کل بحران این استان برگزار شد، اظهار داشت: با شروع بارندگی‌ها مهم‌ترین اقدام، اسکان مسافران و زائران نوروزی در مکان‌های مسقف بود که این امر به خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شدت بارندگی در قم بی سابقه بوده است گفت: تقریباً ۳۰ درصد بارندگی استان قم در کم‌تر از ۲۴ ساعت اتفاق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: تا کنون با هماهنگی و تلاش خوب مسئولین در استان مشکل خاصی ایجاد نشده است.


لغو مرخصی مدیران استان

وی با اشاره به اینکه به دستور استاندار قم تمام مرخصی مدیران لغو شده است ابراز کرد: تمام نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی پای کار هستند و یک مدیریت یکپارچه را در استان قم شاهد هستیم.

اروجی با بیان سر ریز شدن سدهای کبار و سنجگان ادامه داد: تخلیه رودخانه قمرود از حساسیت بالایی برخوردار بوده است که این امر در همان ساعات ابتدایی بارندگی به خوبی انجام شد.

وی بیان کرد: چون در پایین دست سد کبار زندان مرکزی قم و برخی تأسیسات قرار دارد اهمیت وقوع سیل این منطقه دو چندان می‌شود لذا اقدامات لازم برای انحراف سیلاب صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه استان قم مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم هشدار سیل است افزود: اکیپ‌های اورژانس و هلال احمر با همه تجهیزات خود در حال آماده باش قرار دارند.

وی گفت: تا جایی که توانستیم از بخش خصوصی هم استفاده نمودیم و تأمین آرد، نان و سوخت در دستور کار قرار گرفته است.

اروجی اظهار داشت: در جهت اطلاع رسانی از وقوع احتمالی سیل تمامی اپراتورها تلفن همراه بیش از ۲ میلیون پیامک را به همشهریان ارسال کردند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfe1de.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما