سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 76406
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری شهردار قم خبر داد

خسارت 116 میلیارد ریالی سیلاب به زیرساخت‌های شهری قم

قم نيوز : معاون شهردار قم گفت: سیل اخیر در قم در مجموع بیش از 11 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری خصوصا در محدوده بلوار زائر وارد کرده است.
خسارت 116 میلیارد ریالی سیلاب به زیرساخت‌های شهری قم
خسارت 116 میلیارد ریالی سیلاب به زیرساخت‌های شهری قم
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در نودمین جلسه شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تاکید بر اینکه برکات بلوار زائر بسیار بیشتر از خسارت‌هایی که سیل به آن وارده کرده، است، اظهار کرد: سیل اخیر در قم در مجموع بیش از 11 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری خصوصا در محدوده بلوار زائر وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای کنترل و هدایت آب‌های سطحی حاصل از باران در قم 5 هزار و 251 جاه جذبی شناسایی شده و در حال پلاک‌گذاری است افزود:  در این ایام به دلیل بارش باران و برودت هوا در 21 سالن مسقف در نظر گرفته‌شده برای اسکان مسافران نوروزی امکان اسکان شبانه 15 هزار مسافر فراهم شد.

معاون شهردار قم با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری، با بیان اینکه شیوه‌نامه طرح جامع استقبال از فصل از بهار از ماه‌ها قبل از آغاز سال جدید تدوین به مناطق هشت‌گانه شهری ابلاغ شد تصریح کرد: با اجرای درست این شیوه‌نامه خوشبختانه امسال روند خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در وضعیت مطلوب‌تری قرارگرفته است.

وی راه‌اندازی پنج ایستگاه راهنمایی زائر در مناطق مختلف شهر قم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه روزانه بیش از 800 نفر به این ستادها مراجعه و از خدمات راهنمای زائرین استفاده می‌کرده‌اند افزود: در ایام نوروز امسال بیش از 3 هزار نیروی خدماتی و 300 ماشین‌آلات سنگین شهرداری در آماده‌باش بودند.

سامع با بیان اینکه امسال برای پاک‌سازی ورودی‌ها قم و بهبود کالبد فیزیکی شهر بیش از 9 هزار و 600 سرویس پاک‌سازی در شهر قم انجام شد خاطرنشان کرد: تعداد سرویس‌های بهداشتی شهر قم امسال 9 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر روند مطلوب‌تر جمع‌آوری پسماندهای شهری گفت: با آماده‌سازی پارکینگ شهید کاظمی، ظرفیت پارکینگ شهر قم در نوروز امسال 20 درصد افزایش پیداکرده بود.

معاون شهردار قم اجرای برنامه تور قم گردی یکی از کارهای موفق شهرداری قم در استقبال از مسافران نوروزی دانست و افزود: در حوزه فرهنگی هم امسال در 11 بوستان شهر قم نماز جماعت اقامه شد و 15 المان جدید شهری از نوروز امسال در شهر قم دایر شد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcce0qm.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما