پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 76508
منبع : خبرگزاری مهر

استاندار قم: تلاش حوزه و دانشگاه در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب درجامعه

قم نيوز : استاندار قم گفت: نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه از سوی حوزه و دانشگاه دارد و به عنوان گفتمان اجرایی استفاده شود.
تلاش حوزه و دانشگاه در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب درجامعه
تلاش حوزه و دانشگاه در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب درجامعه
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن کنفرانس مرکز پژوهش‌های علامه طباطبایی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) قم برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب نکاتی را باید مد نظر داشت و این بیانیه در بعد تبیینی آن باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به آنکه این بیانیه یک سند بالا دستی است نیاز به بررسی موشکافانه ابعاد مختلف آن از سوی نهادهایی مانند دانشگاه و مراکز سیاست‌گذاری دارد و بعد از تحقیق ابعاد آن خروجی آن به عنوان یک سند بالادستی به عنوان گفتمان اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مراکز اجرایی و فرهنگی بر اساس ظرفیت‌های خود در جلسات شورای فرهنگ عمومی ابعاد این بیانیه را بررسی و در هر جلسه‌ای گزارش کار در پایان ارائه شود.



تحقق شعار سال خط مشی فعالیت دستگاه‌های اجرایی

استاندار قم در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: با توجه به این نامگذاری از نخستین روزهای سال جدید تحقق این شعار خط مشی استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است برای این امر باید در جامعه فرهنگ تولید و کار فرهنگ سازی شود.

وی افزود: مهم‌ترین الزامات تحقق رونق تولید نهادینه کردن فرهنگ تولید و کار و تلاش است و باید راهکارهای ترویج آن بررسی شود با برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری، سعی در تحقق این شعار در استان قم و توسعه فضای تولید هستیم.

سرمست گفت: در ابتدای این امر باید فرصت‌های سرمایه گذاری را شناخت و در مرحله بعد با هدف رونق تولید این فرصت‌ها را به سرمایه گذاران معرفی و سرمایه گذاران و کارآفرینان را جذب کرد و اعضای شورای فرهنگ عمومی و دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند.

وی گفت: باید از طریق نهادهای فرهنگی و دستگاه‌ها راهکارهایی را ارائه داد تا به رونق و توسعه تولید ختم شود که برای این تحقق این امر فرهنگ سازی نیاز داریم که متأسفانه الزام فرهنگی را هنوز بررسی نکرده‌ایم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری عاملی است تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را جذب و از آن‌ها به عنوان فرهنگ کار استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfctde.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما