پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 76516
منبع : خبرگزاری تسنیم

800 ناشر فعال در قم مشغول فعالیت هستند

قم نيوز : مدیرکل ارشاد قم گفت: در حال حاضر ۱۲۸۶ ناشر در استان وجود دارد که از ای ن‌بین ۸۰۰ ناشر فعال و در زمینه تدوین و چاپ کتاب در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.
۸۰۰ ناشر فعال در قم مشغول فعالیت هستند
۸۰۰ ناشر فعال در قم مشغول فعالیت هستند
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مشکلی ازنظر کمبود کاغذ در استان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کاغذ از کالاهایی بوده که ارز 4200 تومانی به آن تعلق می‌گیرد، افزود: در حال حاضر 1286 ناشر در استان قم وجود دارد که ازاین‌بین 800 ناشر فعال و در زمینه تدوین و چاپ کتاب در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به ظرفیت‌های چاپ کتاب در قم تأکید کرد: در استان قم 298 چاپخانه فعال وجود دارد. درصورتی‌که پیش‌بینی‌های انجام‌شده در رابطه با کاغذ در زمان مشخصی تأمین نشود، دغدغه‌های جدی احساس خواهد شد.

حسینی کاشانی اشاره به ظرفیت و نیاز استان قم به کاغذ را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در یک سال گذشته 2 هزار و 131 تن کاغذ در قم توزیع‌شده است. ظرفیت واقعی استان در زمینه کاغذ بیش از 10 هزار تن در طول یک سال کامل است.

وی از توزیع محوله جدیدی از کاغذ در بین ناشران استان در روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال 3 هزار و 73 تن کاغذ در بین ناشران و چاپخانه‌های استان توزیع می‌شود که می‌تواند مانع از رکود صنعت چاپ در قم شود.

مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به تسهیل مسیر خرید و ثبت سفارش برای خرید کاغذ خاطرنشان کرد: سامانه ویژه‌ای برای ثبت سفارش کاغذ در قم راه‌اندازی شده و به تمام متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه راه‌اندازی شده اقدام به ثبت سفارش و خرید کاغذ کنند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: از زمان تحویل تا سیاه شدن کاغذ و تبدیل‌شدن آن به کتاب نظارت‌های ارشاد قم ادامه پیدا می‌کند. تفاوت بین نرخ دولتی و آزاد کاغذ در بازار بسیار زیاد است.

وی با تأکید بر قدرت استان در تأمین کاغذ تمام ناشران در صورت نیاز گفت: درصورتی‌که ناشران استان سهم بیشتری در رابطه با کاغذ داشته باشند قدرت چانه‌زنی ارشاد قم در وزارت خانه نیز بیشتر می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان قم ادامه داد: با توجه به اهمیتی که صنعت چاپ و نشر در قم دارد درصورتی‌که این محصول در استان کم شود، اثر سوء خود را در تعطیلی چاپخانه‌ها و فرهنگ استان و کشور نشان می‌دهد. بسیاری از ناشران استان‌های دیگر کتاب‌های خود را درنهایت در استان قم چاپ می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepn8f.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما