سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 76700
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: الزامات رونق تولید در استان قم تدوین می‌شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: با توجه به نقشی که تولید در قم دارد از امسال باید الزامات رونق تولید به‌درستی در استان استخراج و برای اجرا تدوین شود.
الزامات رونق تولید در استان قم تدوین می‌شود
الزامات رونق تولید در استان قم تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات یکی از واحدهای تولیدی برگزار شد، اظهار داشت: نیاز واحدهای صنعتی استان به خدماتی نظیر، آب، برق و گاز باید تا محل استقرار این واحدها توسط شرکت‌های خدمات رسان تأمین شود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال و تولید افزود: با توجه به نقشی که تولید در استان دارد از امسال باید الزامات رونق تولید به‌درستی در استان استخراج و برای اجرا تدوین شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: کاهش قیمت تمام‌شده محصول، حذف مالیات بر ارزش‌افزوده و تجدیدنظر در تسهیلات بانکی ازجمله مهم‌ترین محورهایی بوده که درصورتی‌که الزامات رونق تولید در استان تدوین شود می‌شود نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

سرمست ادامه داد: برای اینکه رونق تولید به‌درستی در استان اجرا شود باید سیاست‌ها و موانع مزاحم از پیش رو برداشته شود، اگر همان سیاست‌های سال 97 و 96 پیش‌گرفته شود، رونقی در کار نبوده و این سیاست کلان در قم شکست خواهد خورد.

وی تأکید کرد: سیاست‌ها و رویکردهای رونق تولید در استان باید مورد تجدیدنظر و اصلاح قرار بگیرد، برخی از مشکلات رونق تولید مربوط به سیاست‌های کلان بوده که سبب رکود و افزایش هزینه‌های تمام‌شده کالا و محصول در استان می‌شود.

استاندار قم اضافه کرد: مالیات ارزش‌افزوده، مالیات از مصرف بوده و نباید از تولیدکننده نیز دریافت شود، قوانین و تصمیم‌هایی که در استان گرفته می‌شود باید به نحوی باشد که سود و منفعت تولیدکننده و کارگران را به‌صورت همزمان در نظر گرفته و حق هیچ‌یک تضعیف نشود.

سرمست تصریح کرد: در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها درنهایت حقوق کارگران تضعیف‌شده و روابط کار بین کارفرما و کارگر بر هم می‌خورد، اداره تعاون احکام مربوط به محیط کارگری و فرمایی را به‌درستی احصا کرده و نسبت به احقاق حقوق تمام افراد دخیل تصمیم‌گیری درست شود.

وی گفت: قانون مشاغل سخت و زیان‌آور طبق قانون و حقوق انسانی تصویب‌شده و به‌هیچ‌وجه به زیان تولید و صنعت نیست، کارفرمایان در رابطه باکارهای سخت و زیان‌آور باید طبق قانون عمل کنند. بسیاری از مشکلات رونق تولید ریشه استانی نداشته و ربطی به سیاست‌های کلان ندارد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که 90 درصد مشکلات و موانع پیش روی رونق تولید استانی بوده و 10 درصد آن‌ها از قوانین و موانع ملی نشأت می‌گیرد. مدیران استان در حل مشکلات مربوط به رونق تولید پیگیری از مرکز را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyaea.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما