دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 7684

امام سجاد(ع) احیای اسلام را با همه وجود دنبال کرد

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: امام سجاد(ع) قوی‌ترین ادامه‌‌دهنده راه امام حسین(ع) بود و احیای اسلام را با همه وجود دنبال کرد.
امام سجاد(ع) احیای اسلام را با همه وجود دنبال کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: به اندازه‌ای امامت از جایگاه بالایی برخوردار است که خداوند پس از امتحانات مختلف پیامبران اولوالعزم را به مقام امامت نائل می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد امام زین‌العابدین(ع) پس از واقعه و حادثه عاشورا سبب شد این امام بزرگوار در مکتب تشیع به زیبایی بدرخشد.

رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به شرایط پس از واقعه عاشورا گفت: همه اندیشمندان عالم به این امر اعتراف دارند که عظمت و عمق فاجعه در کربلا به اندازه‌ای بود که گمان نابودی شیعه برای همیشه وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تشیع بر این تصور بودند که پس از حادثه کربلا تشیع دوباره احیا نمی‌شود، ولی رهبری امام سجاد(ع) به گونه‌ای جامع‌الاطراف و به اندازه‌ای دقیق، عالمانه و مدبرانه بود که در اندک زمانی تمام ارکان مکتب تشیع را بازسازی کرد و حیات دوباره‌ای به تشیع بخشید.

انصاری بویراحمدی عنوان داشت: مدیریت بحران و رهبری جامعه از خصوصیات و ویژگی‌های امام زین‌العابدین(ع) بود.

وی برخورداری از عرفان ناب اسلامی را از دیگر ویژگی‌های پیشوای چهارم شیعیان ذکر کرد و افزود: در حقیقت این امام بزرگوار پایه‌گذار مکتب عرفان اصیل و سالم در اسلام است.

وی با اشاره به شرایط دوران امام سجاد(ع) گفت: در دوران پیشوای چهارم شیعیان عالمان یهودی و ستاره‌پرستان در جامعه در حال تلاش برای استقرار افکار خود بودند به طوری که افکار و معارف ناب اسلامی مظلوم بود و بنی امیه جز نامی از اسلام باقی نگذاشته بود.

وی عنوان داشت: امام سجاد(ع) معرفت اسلامی و عرفان اسلامی صحیح را بنیان‌گذاری و به صورت روشمند در جامعه پیاده کرد.

رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به ویژگی قداست و تعبد خاص امام زین‌العابدین(ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار محو ذات الهی بود و به صورت عملی پایبند معارف اسلامی بوده و نسبت به عبادات و احکام تعبد عملی داشت.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: امام زین‌العابدین(ع) این درس را به ما داد که در هر شرایطی نباید نسبت به عبادت و تعبد خدای متعال کوتاهی کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.79urak93tpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما