سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 7694
مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد:

اهتمام خانواده‌های قمی به انتخاب نام حسین

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: فراوانی نام حسین، امیرحسین و محمدحسین نشانه اهتمام خانواده‌های قمی به انتخاب نام پیشوای سوم شیعیان برای فرزندان خود است.
اهتمام خانواده‌های قمی به انتخاب نام حسین
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله عسگری با اشاره به انتخاب نام حسین در بین پسران ایرانی گفت: نامگذاری فرزندان با نام حسین نشانه‌ای از دوستی و ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) به خصوص امام حسین (ع) است.

وی افزود: سنت نامگذاری فرزندان به نام معصومین از سوی والدین نشان دهنده میزان عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به ائمه اطهار(ع) است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم ادامه داد: ۲۸۷ مورد نام حسین در سال گذشته در پایگاه اطلاعات استان قم به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این امر ارادت بسیار خاص و عمیق شیعیان به ویژه مردم ایران را به حضرت امام حسین(ع) نشان می‌دهد.

عسگری اظهار کرد: در همین راستا نیز آمار نام‌های امیرحسین با فراوانی ۴۹۶ مورد و محمدحسین با فراوانی ۴۱۰ مورد در سال گذشته در استان قم به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سه ماه نخست سال جاری نام‌های امیرحسین با فراوانی ۱۱۴ مورد، محمدحسین با ۸۶ مورد و حسین با ۶۷ مورد در پایگاه جمعیتی استان قم به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم یادآور شد: آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد نام حسین یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۷۲ بار و القاب و کنیه‌های امام حسین(ع) یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۵۶ بار در کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.wnqt23n-kftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما