سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 77168
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تکراری نمی شود

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: نباید اینگونه انگاشته شود که برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، تکراری است زیرا در هر صورت مخاطبان همواره یکسان نیستند و تغییر می کنند.
برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تکراری نمی شود
برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تکراری نمی شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، سیدمحمدرضا هاشمی اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای عملیات غرورآفرین بیت المقدس از جمله شهید صیاد شیرازی را که از فرماندهان آن بود، گرامی می داریم.

وی افزود: شهر خرمشهر در سه مرحله مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت که دو مرحله آن قبل از انقلاب توسط انگلیسی ها بود و مرحله سوم از آبان 59 تا خرداد 61 مورد تجاوز و تصرف رژیم بعثی صدام واقع شد و رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس با آزاد سازی کامل این شهر پس از 578 روز، اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی بماند و ضربات سنگینی به دشمن زدند.

هاشمی ادامه داد: پس از فتح خرمشهر، نگاه های بین المللی به کشور ما عوض شد زیرا فقط سوریه و لیبی و شوروی سابق بودند که حمایت هایی از جمهوری اسلامی داشتند اما سوریه تا آخر جنگ تحمیلی در کنار ما ایستاد و دفاع کرد و امروز رزمندگان ما در سوریه از این کشور و حرم های نورانی اهل بیت(ع) در برابر دشمن دفاع می کنند.

وی افزود: امروز امنیت جامعه مرهون و مدیون خون شهداست و اگر بخواهیم در برابر تهاجمات دشمن، بیمه شویم باید بیش از پیش به ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس اهتمام کنیم و می بینیم که برخی کشورها نمادهای مقاومت و ایستادگی ملت خود در برابر دشمنانش را حفظ و تکریم کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تصریح کرد: حماسه سوم خرداد در طول هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و از اوراق زرین دیوان عظیم آن است و باید هر روز، این حماسه پرافتخار گرامی داشته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید اینگونه انگاشته شود که برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، تکراری است زیرا در هر صورت مخاطبان همواره یکسان نیستند و تغییر می کنند.

دبیر ستاد گرامیداشت حماسه سوم خرداد تاکید کرد: باید با تدارک برنامه هایی در مدارس و دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزوی، تریبون های نماز جمعه و ... شرح ایثارگری رزمندگان اسلام و شهدای عزیز در حماسه هایی همچون آزادسازی خرمشهر به روشنی برای عموم مردم بخصوص جوانان و نوجوانان تبیین شود و اینگونه مراسم علاوه بر شهر قم، تمامی روستاها و بخش های استان را نیز در بر بگیرد.

وی همچنین ارائه خدمات رایگان و ویژه از سوی برخی دستگاه ها به مناسبت ایام سالروز آزاد سازی خرمشهر را شایسته خواند و افزود: تمامی دستگاه ها برنامه های خود را به مناسبت این ایام اعلام کنند و ان شاءالله شاهد فضاسازی خوبی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcivzay.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما