يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 77613
منبع : خبرگزاری فارس

تحصیل 6 هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قم نيوز : سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در این دانشگاه هستند، گفت: 13 هزار دانشجو هم از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
تحصیل 6 هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
تحصیل 6 هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
به گزارش قم نیوز نشست مشترک ابوطالب شفقت رییس دانشگاه مالک اشتر و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و معاونان این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نقیب با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، گفت: 13 هزار دانشجو هم از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: این دانشگاه کاملا قرآنی است و 80 عضو هیأت علمی و قریب به هزار استاد حق التدریس در این دانشگاه در حال فعالیت هستند و فضای دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان مؤمن و متدین در این دانشگاه تحصیل می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تعداد دانشجویان دکترای در حال تحصیل را 50 نفر، کارشناسی ارشد را قریب به 1800 نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی را بیش از 4 هزار نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان سمت در مورد تدوین متون درسی، بیان کرد: از تعداد متون‌های ارسال شده به این سازمان 10 درس مورد تأیید قرار گرفته است.

نقیب ادامه داد: مجوز تأسیس دانشکده در کشورهای خارجی نیز اخذ شده و می توانیم این امکان را فراهم کنیم که دانشجوی خارجی جذب کنیم که در آینده این اقدام صورت خواهد گرفت.

در ادامه نشست شفقت رئیس دانشگاه مالک اشتر با بیان این که این دانشگاه ویژه مهندسی دفاعی است و هم اکنون 2500 دانشجوی کارشناسی ارشد و 600 دانشجوی دکتری در این دانشگاه در حال فعالیت علمی پژوهشی هستند گفت: وظیفه ما پشتیبانی از واحدهای تحقیقاتی است.

وی تدوین 6 نشریه علمی پژوهشی و کتاب های بسیار علمی را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه مالک اشتر دانست و افزود: حدود 500 محقق در دانشگاه مشغول تولیدات پژوهشی هستند.

رئیس دانشگاه مالک اشتر با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی به علت ناآشنایی، عدم درک یا ثقیل بودن و آموزش ندیدن به فضای قرآنی ورود نمی‌کنند و یا کمتر ورود دارند، ادامه داد: اگر بتوانیم اساتید را به سمت موضوعات قرآنی سوق دهیم بسیاری از آسیب‌های موجود برطرف خواهند شد و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این زمینه می تواند یاری گر ما باشد.

وی تدوین و تولید مجلات مشترک علمی پژوهشی در عرصه‌های قرآنی، تشکیل انجمن قرآنی با حضور اساتید دو دانشگاه، تقویت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه و تشکیل کمیته مشترک بین دو دانشگاه در گام دوم انقلاب را از فعالیت هایی دانست که می‌توان انجام داد.

در پایان این نشست مقرر شد، تفاهم نامه ای بین دو دانشگاه در زمینه های مختلف علمی پژوهشی تنظیم و به امضای طرفین برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcds905.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما