سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 77682
منبع : خبرگزاری فارس

۶۰۰ واحد مسکن مهر استان قم دارای پرونده قضایی هستند

قم نيوز : مدیرکل راه شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه ۸۸۴ واحد مسکن مهر در استان باقیمانده است گفت: ۶۰۰ واحد دارای پرونده قضایی هستند که با وجود ساکن بودن متقاضیان در لیست افتتاحیه قرار نگرفته است.
۶۰۰ واحد مسکن مهر استان قم دارای پرونده قضایی هستند
۶۰۰ واحد مسکن مهر استان قم دارای پرونده قضایی هستند
به گزارش قم نیوز حسن صبوری در نخستین جلسه شورای تامین مسکن استان قم در سال ۹۸ که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: تعداد کل واحدهایی که در تعهد استان بوده ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد، تعداد واحدهای تعهد شده شهر قم ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد، تعداد واحدهای افتتاح شده کل استان تا این لحظه ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد و واحدهای افتتاح شده در شهر قم ۴۰ هزار و ۴۱۲ واحد بوده است.

وی افزود: تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر ۸۸۴ واحد است که ۶۰۰ واحد آن دارای پرونده قضایی هستند و با اینکه متقاضیان ساکن هستند اما به خاطر مشکلات قضایی در لیست افتتاحیه ما قرار نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: ۲۸۴ واحد در قالب دو تعاونی باقی مانده که تا پایان شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

صبوری خاطرنشان کرد: از مجموع ۹ هزار و ۴۵۴ واحد پروژه های خودمالکین که در استان احداث شده، ۸ هزار و ۶۵۸ واحد مربوط به شهر قم و ۷۹۶ واحد مربوط به پنج شهر دیگر استان قم‌ است.

وی عنوان کرد: ۲۰ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مهر در قالب اجاره داری ۹۹ ساله و اجاره داری پنج ساله توسط ۱۸۷ تعاونی احداث شد که از این تعداد ۳ هزار و ۹۵۴ واحد در قالب بافت فرسوده است که از تسهیلات وام مسکن مهر استفاده کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مورد وضعیت خدمات رو بنایی مسکن مهر شهر قم تصریح کرد: عمده واحدهای مسکن مهر شهر قم در منطقه پردیسان قرار دارد. در این منطقه ۱۷ مدرسه، ۲ کلانتری، ۹ مسجد و ۳ مرکز بهداشتی مورد نیاز بوده که ساخت مدارس به اتمام رسیده و ساخت یک کلانتری، هفت مسجد و یک مرکز بهداشت نیز به اتمام رسیده است.

صبوری یادآور شد: ۳۵ هزار و ۵۲۵ فقره دفترچه اقساط در استان قم و ۳۳ هزار و ۴۳۳ فقره دفترچه اقساط در شهر قم صادر شده است.

وی در مورد تعداد صدور اسناد مسکن مهری اظهار کرد: در بخش خودمالکین و بافت فرسوده ۱۳ هزار و ۱۸۷ سند، در بخش اجاره داری پنج ساله ۳ هزار و ۶۱۸ سند و در بخش ۹۹ ساله هزار و ۲۰۰ سند صادر شده و در مجموع ۱۸ هزار و پنج واحد سند دریافت کردند.

صبوری وجود تعاونی‌های مشکل دار، استاندارد نبودن آسانسورها، عدم نصب و راه اندازی سیستم های اعلام و اطفا حریق، عدم اخذ پایان کار و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی مسکن مهر را مهم ترین مشکلات پروژه های مسکن مهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8mea.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما