شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 77824
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت عضو جامعه مدرسین از راز محبوبیت منبرهای اخلاقی «آسیدمهدی طباطبایی»‌

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شب‌های ماه مبارک رمضان فقرا به منزل آیت‌الله طباطبایی می‌رفتند و ایشان با خوش‌رویی از آن‌ها پذیرایی می‌کرد، ازجمله افرادی بود که هیچ‌گاه دنیا نتوانست وی را جذب کند بلکه وی دنیا را جذب و آن را مهار کرده بود.
روایت عضو جامعه مدرسین از راز محبوبیت منبرهای اخلاقی «آسیدمهدی طباطبایی»‌
روایت عضو جامعه مدرسین از راز محبوبیت منبرهای اخلاقی «آسیدمهدی طباطبایی»‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی سال‌ 1310 در خمین‌ متولد شد،‌ برای‌ تحصیل‌ درس‌ خارج‌ از محضر عالمان‌ بزرگی همچون‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌)، آیت‌الله گلپایگانی‌ و آیت‌الله بهجت‌ بهره‌ برد.

از خدمات‌ مهم‌ فرهنگی آیت‌الله مسعودی‌ خمینی، تصدی‌ تولیت‌ آستان‌ مقدس‌ حضرت‌ معصومه(س) و خدمات‌ فراوان‌ به‌ آن‌ است‌ که به‌ عمران‌ و گسترش‌ آن‌ همت‌ گماشت و با بازسازی و مرمّت‌ بخش‌هایی از آن‌، میراث‌ فرهنگی‌ بزرگ‌ شیعه‌ را پاس‌ داشت.

آیت‌الله مسعودی خمینی درشکل گیری نهضت امام خمینی(ره) نقش داشت و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف حضور داشت که ابتدای انقلاب اسلامی با آیت‌الله سید مهدی طباطبایی عالم دینی آشنا شد و سابقه رفاقت با این استاد بزرگ اخلاق داشت.

به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله طباطبایی با آیت‌الله مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه درباره خصوصیات اخلاقی وزندگی سراسر خیروبرکت این عالم ربانی  که کمک به فقرا در آن جلوه‌گر بود به گفت‌وگو نشسته‌ایم:

* آیت‌الله طباطبایی چه نقشی در نهضت امام خمینی(ره) داشت؟

ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، من و آیت‌الله ابراهیم امینی را مأمور کردند که به گنبدکاووس برویم که مرحوم طباطبایی دادستان گنبدکاووس بودند و در مقابل افرادی که قصد براندازی انقلاب داشتند ایستاده بود و در آنجا با این عالم دینی آشنا شدم و متوجه شدم ازجمله افرادی است که اگر حرف می‌زند به آن عمل هم می‌کند.

وجود آیت‌الله طباطبایی برای انقلاب اسلامی بسیار مفید و بابرکت بود

این عالم دینی برای انقلاب اسلامی بسیار مفید بود و ازجمله افرادی بود که وجود ایشان برای انقلاب بسیار بابرکت و مؤثر بود، نسبت به ایشان ارادت داشتم و تا آخر نیز از ایشان استفاده می‌کردم.

این عالم دینی خود وزندگی‌اش را وقف انقلاب اسلامی کرده بود

مرحوم طباطبایی خود وزندگی‌اش را برای انقلاب اسلامی وقف کرده بود و نسبت به امام راحل اظهار ارادت کامل داشت، در مبارزات جنجالی عمل نمی‌کرد و رفتار عاقلانه‌ای داشت و درعین‌حال انقلابی بود و مبارزات صحیح و سالمی داشت، در پشت پرده افراد را به‌خوبی تربیت می‌کرد و انقلاب اسلامی را به‌خوبی ترویج می‌کرد.

* مشاوره و رفع اختلاف همسران یکی از ویژگی‌های مرحوم طباطبایی بود در این زمینه صحبت کنید:

این استاد بزرگ اخلاق ازجمله افرادی بود که درزمینهٔ اختلافات زن و شوهر بسیار مفید بود، منزل ایشان جایی بود که هرکسی اختلاف داشت نزد ایشان می‌رفت و با آن‌ها سخن می‌گفت و در پایان با خوشحالی منزل ایشان را ترک می‌کردند.

آیت‌الله طباطبایی منبرهای اخلاقی داشت و بسیار خواستنی بود،راهکارهای اخلاقی را بلد بود و به‌خوبی می‌دانست از کجا شروع و به کجا ختم کند افراد و اشخاص را می‌شناخت و با هر شخص متناسب وی صحبت می‌کرد و ازنظر اخلاقی در سخنرانی‌های خود به‌گونه‌ای بود که همه از ایشان راضی بودند.

* مهم‌ترین خصوصیت آیت‌الله طباطبایی کمک به محرومان بود نکته‌ای در این زمینه بیان کنید?

درب منزل این عالم ربانی به روی نیازمندان باز بود و هرکسی سؤال و حرفی داشت و کمکی می‌خواست حضور پیدا می‌کرد و ایشان باجان و دل افراد را می‌پذیرفت،یکی از ویژگی‌هایی که داشت این بود که اهل جمع‌آوری پول نبود و هر پولی که داشت به فقیران و نیازمندان می‌داد.

شب‌های ماه مبارک رمضان فقرا به منزل ایشان می‌رفتند و با خوش رویی از آن‌ها پذیرایی می‌کرد، از جمله افرادی بود که هیچ گاه دنیا نتوانست وی را جذب کند بلکه وی دنیا را جذب و آن را مهار کرده بود، اگر انسانی دنیا را مهار کند موفق می‌شود ولی اگر دنیا او را مهار کرد به موفقیتی دست پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk6nq.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما