يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 7808
حجت الاسلام اسکندری خبر داد:

چاپ بیش از 2 میلیون جلد قرآن کریم در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم از چاپ 2 و نیم میلیون قرآن در سال گذشته خبر داد.
چاپ بیش از 2 میلیون جلد قرآن کریم در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس اسکندری اظهار داشت: در سال ۹۰ تعداد ۱۰۷ مجوز چاپ و نشر قرآن صادر شد و ۲ و نیم میلیون قرآن هم به چاپ رسید.

وی در ادامه راه اندازی ۵۰ مرکز آموزش قرآن ویژه مقاطع پیش دبستانی و کودکان، شناسایی و صدور مجوز برای ۳۰ موسسه قرآنی، ۱۷۵ مورد تامین مربی و مدرس با تحت پوشش قرار دادن چهار هزار دانش آموز، ۱۴۵ مورد فعالیت های تبلیغی و ترویجی برای ۲۳ هزار نفر و برگزاری دوره های تربیت معلم، مدرس، ممتحن، داور و آموزشیار قرآن کریم برای ۷۰۰ نفر را از جمله اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی قم در سال گذشته عنوان کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به فعالیت دو کتابخانه علی بن ابیطالب(ع) و فاطمه زهرا(س) در نیروگاه و شاه ابراهیم(ع) گفت: این کتابخانه ها علاوه بر فعالیت های کتابخانه ای فعالیت های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی نیز انجام می دهند.

اسکندری اظهار داشت: مقرر شده تا ساختمان کتابخانه فاطمه زهرا(س) از اعتبارات سفر رهبری به قم بازسازی و مرمت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر فعالیت های این سازمان ابراز کرد: این سازمان در حوزه آموزش و پژوهش در یک سال گذشته با همکاری هایی که با آموزش و پرورش انجام داده است طی ۳۶ دوره آموزشی تعداد بیش از ۹ هزار مربی و معلم را در موضوعاتی نظیر مهدویت، شیعه شناسی، فرق و مذاهب، عفاف و حجاب و نحله های انحرافی آموزش داده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم آموزش بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه آموزش خانواده ویژه انجمن اولیاء و مربیان، خانواده های آسیب دیده یا در معرض آسیب طی ۲۸ دوره را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و گفت: در این دوره ها افراد با مباحثی مثل ازدواج و موضوعات مرتبط با خانواده آشنا شدند.

اسکندری حمایت از پایان نامه های دانشجویان با موضوعات مرتبط با فعالیت های سازمان تبلیغات، برپایی گفتمان های دینی در دانشگاه ها و مدارس، مساجد و محله ها با موضوعات مهارت های زندگی، عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی، مباحث مرتبط با مهدویت و رسانه را از دیگر فعالیت های این سازمان ذکر کرد.

وی کمبود اعتبار را از مهم ترین مشکلات این سازمان عنوان کرد و افزود: با توجه جایگاه ویژه قم لازم است تا ردیف بودجه مناسبی را برای این سازمان، در فصل پنجم برنامه ها لحاظ کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: آهنگ برنامه های ما به دلیل کمبود اعتبارات کند شده و لازم است تا در این زمینه فکری اساسی بشود.

اسکندری با بیان اینکه نیازمند یک دارالقرآن هستیم اذعان داشت: ساختمانی قبلی ما به دلیل قرار گرفتن در طرح شهرداری از مالکیت ما خارج شد و فعالیت های قرآنی خود را در فضایی استیجاری دنبال می کنیم و نیازمند آن هستیم تا هرچه سریع تر مشکل ساختمان دارالقرآن حل شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.78fbjh8vv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما