يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 78539
منبع : خبرگزاری تسنیم

نمایشگاه مبلمان در قم برپا می‌شود؛ لزوم اولویت حضور با تولیدکنندگان بومی

قم نيوز : رئیس اتحادیه درودگران استان از برپایی نمایشگاه مبلمان از سوم‌ تا هفتم تیرماه در قم خبر داد.
نمایشگاه مبلمان در قم برپا می‌شود؛ لزوم اولویت حضور با تولیدکنندگان بومی
نمایشگاه مبلمان در قم برپا می‌شود؛ لزوم اولویت حضور با تولیدکنندگان بومی
به گزارش قم نیوز استان قم از قدیم‌الایام یکی از قطب‌های حرفه و صنعت چوب و مشتقات آن بوده است و فراوانی حدود سه هزار کارگاهی و اشتغال بیش از شش‌ هزار نفری در آن نشان از اهمیت این حرفه و توجه به آن در استان دارد.

نوسانات اقتصادی اخیر بر مشکلات تولیدکنندگان این حرفه در قم تأثیرات فراوانی گذاشته است و گرانی چوب و رسیدن آن به متری 7 میلیون تومانی در کنار قیمت‌های پارچه و کاهش چشمگیر متقاضیان خرید، سبب سوق کارگاه‌های درودگری قم به سمت ورشکستگی شده است.

بسیاری از کارگاه‌های نجاری استان این روزها در شرایط نامناسب فعالیتی خود به سر می‌برند و اغلب آنها با کاهش تولید یا مجبور به تعطیلی کارگاه شده یا با تعدیل نیرو تنها این کارگاه‌ها با یک یا نهایتاً دو نفره مشغول فعالیت هستند.

نبود چوب جنگلی و اجرای طرح تنفس جنگل سبب اجبار در واردات چوب از دیگر کشورها به داخل شده است که این نوسانات ارزی و تلاطمات ارزی در کنار کاهش سرمایه کارگاه‌های درودگری منجر به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها شده است.

اما در همین شرایط اقتصادی هم برپایی نمایشگاه‌های متنوع عرضه مبلمان و مشتقات چوبی سبب افزایش عرضه و فروش و ایجاد فضای رقابت برای تولیدکنندگان این حرفه می‌شود.

رئیس اتحادیه درودگران قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها قدرت خرید به میزان چشمگیری کاهش‌یافته اظهار داشت: به دلیل کاهش سرمایه تولیدکنندگان بومی، بسیاری از تولیدکنندگان شرکت‌کننده در نمایشگاه استان قم غیربومی هستند، نمایشگاه مبلمان استان زمانی رونق می‌یابد که تولیدکنندگان بومی جایگزین تولیدکنندگان غیربومی شوند.

حسین معماریان تصریح کرد: در روزهای گذشته طبق توافق انجام‌شده با شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم، نمایشگاه مبل سال جدید توسط اتحادیه درودگران برپا می‌شود تا تولیدکنندگان استان فرصت بیشتری جهت عرضه کالا به بازدیدکنندگان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سوم‌ تا هفتم تیرماه سال جاری نمایشگاه مبلمان در محل نمایشگاه‌های دائمی برپا می‌شود تأکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری در مورد تولید رونق ملی در سال جدید باید بیش‌ازپیش سرلوحه کار تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9sbz.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما