پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 78959
منبع : خبرگزاری فارس

استفاده جدی مراکز حوزوی از فناوری اطلاعات برای نشر دین و دفاع فرهنگی

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: قم به‌عنوان قطب عالم تشیع مطرح است و یکی از ابزارهایی که به‌صورت جدی در این شهر بر آن تأکید می‌شود استفاده از فضای مجازی برای نشر و تبلیغ معارف دین و دفاع فرهنگی در داخل و خارج از کشور است.
استفاده جدی مراکز حوزوی از فناوری اطلاعات برای نشر دین و دفاع فرهنگی
استفاده جدی مراکز حوزوی از فناوری اطلاعات برای نشر دین و دفاع فرهنگی
به گزارش قم نیوز سید حسن هانی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در قم با اشاره به اینکه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به‌صورت شاخه استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال فعالیت است، اظهار کرد: حوزه‌های کاری که دنبال می‌کنیم عمدتاً بحث سیاست‌گذاری، نظارت و برنامه‌ریزی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم است.

وی ادامه داد: علاوه بر ما شرکت زیرساخت، شرکت پست و سازمان تنظیم مقررات نیز به‌عنوان زیرمجموعه اداره کل در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات حمایت از شرکت‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله وظایف این اداره کل است، ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت مادی و معنوی از فعالیت این شرکت‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

هانی با تأکید بر اینکه از نظر شاخص‌های حوزه‌های ارتباطات معمولاً رتبه‌های دو و سه کشوری را دارا هستیم، بیان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات نیز در سال 96 رتبه دوم را در تولید نرم‌افزارهای تلفن همراه کسب کردیم و جایگاه نسبتاً خوبی در کشور داریم.

وی افزود: قم به‌عنوان قطب عالم تشیع مطرح است و یکی از ابزارهایی که به‌صورت جدی در این شهر بر آن تأکید می‌شود استفاده از فضای مجازی برای نشر و تبلیغ معارف دین و دفاع فرهنگی در داخل و خارج از کشور است و همان‌گونه که در این نمایشگاه هم می‌بینیم غرفه‌های حوزوی نسبت به دیگر سازمان‌ها پیشرو هستند و استفاده مناسبی از این ابزارها می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به وجود چالش‌هایی در بحث اشتغال، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف زیرساختی اگر شغلی بخواهد ایجاد شود برای هر نفر بالغ‌بر یک میلیارد تومان می‌بایست هزینه کرد. در صنایع متوسط بین 200 تا 300 میلیون و در حوزه‌های فناوری اطلاعات با 20 تا 50 میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد که مقداری انگیزه دهی و ریل‌گذاری نیاز دارد تا جوانان بیایند و از این فضا برای کسب و کار و پیشرفت استفاده کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchwwnq.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما