چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79408
منبع : خبرگزاری ايرنا

بخش مرکزی در برابر سیل ایمن می‌شود

قم نيوز : بخشدار مرکزی قم گفت: با تلاش های انجام شده به منظور تدوین راهکارهای کاهش آسیب های سیل و تهیه برنامه راهبردی در این زمینه، بخش مرکزی در برابر خسارت های این حادثه تا حد زیادی ایمن می شود.
بخش مرکزی در برابر سیل ایمن می‌شود
بخش مرکزی در برابر سیل ایمن می‌شود
به گزارش قم نیوز سید داوود حاجی حسینی بیان کرد: در تدوین راهکارهای موردنظر، تجربه سال‌های گذشته برای کاهش آسیب‌های سیل احصا و برنامه راهبردی بر این اساس تدوین شده است.

وی افزود: بخش مرکزی ۶۴ درصد مساحت استان را تشکیل می‌دهد و مسیر رودخانه‌های اصلی قم به این بخش ختم می‌شود، بنابراین کنترل جریان سیلاب در آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی ادامه داد: از جمله مهمترین اقدامات لحاظ شده در این برنامه، آموزش دهیاران روستاهای بخش به عنوان نخستین مسئولان تصمیم گیر در مواجهه با سیل است.

حاجی حسینی با اشاره به اینکه کاهش خسارت‌های ناشی از سیل در بخش مرکزی تأثیر فراوانی بر افزایش سطح پایداری استان در برابر این حادثه دارد، گفت: آگاه سازی مردم بومی منطقه برای انجام اقدامات لازم در زمان وقوع سیل از جمله راهکارهای مهمی است که به منظور کاهش خسارت‌های احتمالی انجام می‌شود.

وی افزود: برطرف کردن نقاط حادثه دیده و صدور اخطارهایی لازم در زمان وقوع سیل از دیگر راهکارهای مورد توجه در این برنامه راهبردی است.

وی ادامه داد: تدوین این راهبردها که در قالب برنامه‌ای منسجم به نگارش درآمده، الگوی مناسبی برای ارائه راهکارهای عملیاتی در مسیر کاهش خسارت‌های ناشی از سیل در سایر بخش‌های استان نیز است.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می‌باشد؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

وقوع سیل در نخستین روزهای بهار امسال بسیاری از نقاط کشور را دچار آسیب کرد اما این حادثه در قم به دلیل کنترل‌های انجام شده در مسیر جریان آب و همراهی خوب مردم با مسئولان با کمترین حجم خسارت مهار شد، گفتنی است ۴۱ درصد از عرصه‌های استان قم استعداد سیل خیزی دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6knq.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما