دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 7959

مردم قم در حمایت از حجاب و عفاف راهپیمایی می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مردم قم 21 تیرماه در حمایت از حفظ عفاف و حجاب در جامعه، راهپیمایی می‌کنند.
مردم قم در حمایت از حجاب و عفاف راهپیمایی می‌کنند
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری امروز با اشاره به فرارسیدن سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان و روز حجاب و عفاف اظهار داشت: استانداری قم برای این روز برنامه‌هایی مدنظر گرفته که برگزاری نشست تخصصی حجاب با همکاری حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در سالن همایش‌های این اداره‌کل از این جمله است.

وی افزود: این همایش ۲۰ تیرماه به منظور تبیین اهمیت موضوع حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار قم در امور بانوان خاطرنشان کرد: در این نشست ابراهیم شفیعی سروستانی به تشریح جایگاه و اهمیت حجاب خواهد پرداخت.

وی از راهپیمایی مردم قم در ۲۱ تیرماه به منظور بزرگداشت این معروف بزرگ در جامعه خبر داد و افزود: راهپیمایی روز حجاب و عفاف ساعت ۱۸ و ۳۰ از میدان روح‌الله به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

ظهیری اذعان داشت: اقدامات دیگر در زمینه حجاب و عفاف در طول سال توسط اداره‌کل امور خانواده و بانوان استانداری انجام می‌شود که نظارت بر پوشش بانوان در محیط‌های اجتماعی و ادارات از این جمله است.

وی ادامه داد: نظارت بر فروشگاه‌های عرضه محصولات اختصاصی و البسه بانوان و محیط‌های کاری که بانوان در آن مشغول هستند از دیگر اموری است که استانداری قم به آن اهتمام دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اضافه کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف فعالیت‌های آموزشی در رابطه با حجاب و عفاف و پاسخ به پرسش‌های بانوان در این زمینه در طول سال انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری در موضوع اعمال قانون در زمینه حجاب وارد نشده است چرا که حجاب مقوله‌ای فرهنگی است و از جنس اعمال قانون نیست.

ظهیری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه افزود: اداره‌کل امور خانواده و بانوان استانداری قم تعامل بسیار خوبی با آموزش و پرورش دارد و تلاش می‌کند از طریق مدارس این موضوع را در جامعه ترویج کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به نقش مراکز آموزش عالی در زمینه ترویج حجاب و عفاف ادامه داد: مسوولان این مراکز نیز باید پاسخگوی وضعیت حجاب و عفاف در مجموعه‌های خود باشند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از طراحان مد و لباس اظهار داشت: در زمینه طراحی مد و لباس استانداری قم با کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاهی را در پائیز سال جاری برگزار خواهد کرد.

ظهیری تصریح کرد: در این نمایشگاه از فعالان دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که در عرصه حجاب و عفاف فعال هستند، دعوت می‌شود تا به ارائه دستاوردهای خود بپردازند.

وی گفت: هدف استانداری قم در حمایت از این حرکت‌ها، ترویج پوشش اسلامی با حفظ معیارهای بومی در میان بانوان کشورمان است تا یک الگوی اسلامی ایرانی جامع و قابل عرضه به قشرهای مختلف در جامعه ارائه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم بیان کرد: حجاب و عفاف موضوعی نیست که تنها به یک نهاد مربوط باشد بلکه باید برای کسب موفقیت در فعالیت‌های مربوط به حجاب و عفاف، تمام نهادهای فرهنگی و مذهبی با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: این موضوع نباید اختصاص به یک روز یا یک هفته داشته باشد بلکه آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی باید در طول سال استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.sbzurhb99iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما