دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 7965
مجری طرح گفتمان‌های دینی خبر داد:

برگزاری 200 گفتمان دینی در مدارس علمیه قم

قم نيوز : قم نیوز: مسوول برگزاری طرح گفتمان‌های دینی از برگزاری 200 گفتمان دینی در مدارس علمیه قم طی سال جاری خبر داد.
برگزاری 200 گفتمان دینی در مدارس علمیه قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجید بیک‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه تهاجم فرهنگی و فرقه‌های نوظهور، جامعه ما و به خصوص جوانان را تهدید می‌کند و مقام معظم رهبری نیز از سال‌ها پیش در خصوص ناتوی فرهنگی هشدارهای لازم را داده‌اند بنابر این در همین راستا اقدامات مختلفی در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به نقش هدایتی روحانیون در مبارزه با تهاجم فرهنگی و آگاه سازی افراد جامعه به ویژه قشر جوان افزود: از آنجا که طلاب، مبلغان امور دینی بوده و با افراد جامعه به طور مستقیم در ارتباط هستند، برای مبارزه با فرقه‌های نوظهور نیازمند اطلاعات و آگاهی‌ کافی هستند؛ در همین راستا معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی قم اقدام به برگزاری دوره‌هایی با نام گفتمان‌های دینی برای طلاب کرد و در این دوره‌ها جریان‌های نوظهور برای طلاب تبیین می‌شود.

مجری طرح گفتمان‌های دینی گفت: این طرح از سال گذشته کار خود را در مدارس علمیه استان قم آغاز کرد و به ارتقا سطح آگاهی‌های طلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه در این دوره موضوعاتی چون عرفان‌های نوظهور، وهابیت شناسی، فراماسونری، ادیان، مسیحیت، جنگ نرم و بحث‌های کلامی و فقهی توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود، تصریح کرد: این طرح با هماهنگی مدیران مدارس علمیه قم برگزار شد.

بیک زاده از برگزاری ۱۵۰ گفتمان دینی طی سال گذشته در قم خبر داد و یادآور شد: خانواده‌های طلاب درخواست برگزاری این دروس را کرده‌اند که در همین راستا بیش از ۴۰ کلاس در مجتمع‌های معارف معاونت تهذیب برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال نیز برگزاری بیش از ۲۰۰ گفتمان دینی در تمام مدارس علمیه استان قم در نظر گرفته شده است که همزمان با آغاز سال تحصیلی در کنار برنامه‌های آموزشی طلاب اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.qayct1a3wbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما