پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 8013
عصر امروز انجام می شود؛

برگزاری بزرگداشت آیت الله مهندسی

قم نيوز : قم نیوز: مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمد مهدی مهندسی در قم برگزار می‌شود.
برگزاری بزرگداشت آیت الله مهندسی
به گزارش قم نیوز، بزرگداشت نخستین سالگرد آیت الله محمد مهدی مهندسی عصر فردا از ساعت ۱۸ با حضور علما، شاگردان و اقشار مختلف جامعه در حسینیه شهدا واقع در خیابان صفائیه برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی از کارشناسان برنامه‌های سیما ایراد سخنرانی کرده و محمدی از ذاکرین اهل بیت(ع) نوحه سرایی خواهد کرد.

آیت الله محمد مهدی مهندسی از اساتید برجسته فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم در تاریخ ۱۳۳۲ در شهر آباده، چشم به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۵۴ به طور رسمی وارد حوزه علمیه قم شد و پس از تحصیل دروس مقدماتی از ادبیات "صرف، نحو، معانی، بیان و بدیع" و منطق و معالم و... شرح لمعه را در محضر آیت الله باکوئی، رسائل را خدمت آیت الله اعتمادی و مکاسب را از محضر مرحوم آیت الله العظمی اشتهاردی و آیت الله ستوده فرا گرفت.

این عالم ربانی همزمان شرح تجرید الاعتقاد را خدمت حکیم الهی آیت الله انصاری شیرازی و بدایة الحکمه را در محضر آیت الله نجفی شهر رضائی شروع و ادامه آن را از محضر آیت الله ممدوحی استفاده کرد.

استاد خارج فقه و اصول آیت الله مهندسی آیت الله حاج میرزا جواد تبریزی بود و مدتی هم وی از درس خارج اصول حضرت آیت الله العظمی سبحانی بهره برد.

آیت الله مهندسی از محضر حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله مشکینی و برخی دیگر از استادان استفاده کرده و یکی از برجسته ترین اساتید وی آیت الله علامه حسن زاده آملی بود که علوم متعددی را از ایشان آموخت.

مدیر گروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی قم، استاد مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم، استاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، عضو هیئت علمی دائرةالمعارف عرفانی موسسه پژوهشی امام خمینی (ره)، کارشناس شبکه سراسری رادیو معارف، شبکه قرآن و شبکه سوم سیما، استاد موسسه امام صادق (ع) قم، استاد اخلاق مدارس حوزه علمیه قم، استاد راهنما، مشاور و داور سطح ۳ و ۴ "ارشد و دکتری" حوزه علمیه قم، استاد راهنما، مشاور و داور سطح ارشد و دکتری دانشگاه، عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی بخشی از فعالیت‌ها و سمت‌های آیت الله مهندسی است.

آیت الله محمد مهدی مهندسی بر اثر عارضه قلبی مدتی در بیمارستان‌ بستری شد و سرانجام بعد از ظهر ۲۷ تیرماه ۱۳۹۰ دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع با شکوه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و در جوار مزار شهید دکتر مفتح و آیت الله احمدی فقیه یزدی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.f0j2yt0zsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما