پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 8015
فرشچی خبر داد:

اجرای طرح نوسازی ساختار صنایع در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: با اجرای طرح نوسازی ساختار صنایع و بهینه سازی مصرف انرژی در استان به‌دنبال بالا بردن بهره‌برداری و کمک به تجدید ساختار واحدهای صنعتی هستیم.
اجرای طرح نوسازی ساختار صنایع در قم
به گزارش قم نیوز، جعفر فرشچی در جمع مدیران شهرک‌های صنعتی قم اظهار کرد: در سال تولید ملی و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی، این شرکت نسبت به حمایت مالی و مشاوره در زمینه‌های مختلف به واحدهای صنعتی اقدام می‌کند.

وی افزود: در همین زمینه تاکنون از هفت طرح بهینه سازی و ارتقا سیستم‌های مدیریت کیفیت در سطح شهرک‌های صنعتی استان حمایت صورت گرفته که کمک قابل توجهی به تجدید ساختار واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم یادآور شد: یکی از پروژه‌های انجام شده بررسی راهکارهای جلوگیری از اتلاف انرژی یک واحد انرژی بر صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه بود که با اجرای طرح بازیافت و بهینه سازی بخار آب، صرفه جویی قابل توجهی در میزان آب مصرفی واحد صنعتی ایجاد شد و ۵۵ درصد خرید آب را کاهش داد.

وی گفت: در این طرح واحد صنعتی با بهره گیری از کولر هوایی و قرار دادن بخار آب حاصله در میدان توانست با تبادل حرارت بخار موجود را به مایع اشباع تبدیل و مجدداً مورد بهره‌برداری قرار دهد.

فرشچی اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان قم و از سوی دیگر نیاز واحدهای صنعتی به این منبع حیاتی اجرای این گونه طرح‌ها که با حمایت و پشتیبانی صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم صورت می‌گیرد می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز آب واحدهای صنعتی که از خارج شهرک و با تانکر تامین می‌شود را برطرف کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.ydciw6dxtgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما