سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 80256
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه 75 جلسه از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب در درسنامه فقه و موسیقی

قم نيوز : دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: درسنامه غنا و موسیقی محصول 75 جلسه از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب بوده که به صورت درسنامه تنظیم شده است.
ارائه 75 جلسه از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب در درسنامه فقه و موسیقی
ارائه 75 جلسه از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب در درسنامه فقه و موسیقی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی ظهر امروز در آیین معرفی درسنامه غنا و موسیقی در مرکز تخصصی فقهی ولی امر(عج) با اشاره به جامعیت این درسنامه اظهار کرد: در درسنامه به نظرات فقهای مختلف توجه شده است و رهبر معظم انقلاب پس از بیان فقهی مساله غنا به 48 سوال در این زمینه پاسخ دادند، ایشان در این زمینه بحث‌های اصولی دقیقی داشتند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بررسی غنا، لهوی بودن را معیار حرام بودن می‌دانند و معیارهایی همچون تحریک شهوت و سوق دادن به سوی کارهای حرام و بی مبالاتی را اماره‌هایی برای آن بیان کردند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: درسنامه غنا و موسیقی محصول 75 جلسه از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب است که به صورت درسنامه تنظیم شده است، ایشان درس خارج خودشان را از سال 1369 شروع کردند.

مقیمی حاجی با اشاره به درس غنا و موسیقی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان 100  روایت را در درس خودشان به لحاظ سندی و رجالی مورد بررسی قرار دارند و به آرای مهم در این زمینه از محقق اردبیلی، امام خمینی(ره) و آیت الله خویی توجه کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بحث غنا و موسیقی میان معنای لغوی و عرفی تفاوت قائل شدند و در این خصوص مرزبندی دقیق داشتند، همچنین به وضوح معنای مضل عن سبیل الله را در بحث غنا و موسیقی بیان کردند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: پرداختن اساتید درس خارج حوزه به فقه مضاف مهم است و تدوین درسنامه فقه و موسیقی در پرتو ارشادات آیت‌الله شب زنده دارد و آیت‌الله اراکی محقق شد چرا که این بزرگواران به مسائل فقه مضاف در فضای فقه سنتی توجه دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiuna.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما