سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 80257
منبع : خبرگزاری فارس

مقابله با بدحجابی نیازمند کار سازمان یافته و تشکیلاتی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بدحجابی و رواج فساد در قم به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی صورت می گیرد از همه مردم و مسؤولان شهر خواست تا آنان هم برای مقابله با برخی بدحجابی ها، کار جمعی و سازمان یافته داشته باشند.
مقابله با بدحجابی نیازمند کار سازمان یافته و تشکیلاتی است
مقابله با بدحجابی نیازمند کار سازمان یافته و تشکیلاتی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود باقرزاده که ظهر امروز در جمع تعدادی از مردم در مسجد چهارده معصوم (ع) قم سخن می‌گفت در ابتدای سخنان خود به روایات وارد شده از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درباره اینکه شهر قم در عالَم، نمونه خواهد شد اشاره و تصریح کرد: قم بر همه شهرهای عالَم حجت است و از این رو، خودباختگی برای مردم و مسؤولان این شهر بی معنی خواهد بود؛ چراکه دشمنان برای این شهر و گسترش فساد در آن برنامه دارند و می‌خواهند با این کار، تقدس را از آن و البته از دیگر شهرهای مقدس و در ادامه از همه شهرهای کشور بزدایند و زمینه را برای دیگر برنامه‌های مخرب خود نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: ما نباید نسبت به این برنامه ریزی‌های مُخرب از سوی دشمنان برای قم بی تفاوت باشیم چراکه شهر قم، حجتی بر همه شهرهاست و باید مردم و مسؤولان شهر دست در دست هم دهند و با برنامه ریزی و امر به معروف و نهی از منکر، در برابر کار تشکیلاتی و سازمان یافته دشمن بایستند.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان کرد: مردم شهر قم البته در این روزهای اخیر و با شرکت در تجمع و راهپیمایی گسترده «حجاب، میراث کهن» موضع خود را رسما اعلام کرده و به خوبی می‌دانند که شهر مقدس قم، ان شاء الله پیشاهنگ قیام حضرت بقیت الله الاعظم (عج) خواهد بود.

وی افزود: بر اساس روایت «لا دینَ لِمَن لا حیاء له»، باید دانست که عفت عمومی جامعه بسیار مهم است و همه باید نسبت به آن حساس باشند. از طرف دیگر فراموش نکنیم که ما در کنار یکدیگر و در یک زندگی اجتماعی به سر می‌بریم و کسی نمی تواند بگوید که می‌خواهد سهم خود را از کِشتی سوراخ کند.

حجت الاسلام باقرزاده در عین حال اظهار کرد: البته بنده شنیده ام که سازمان تبلیغات اسلامی استان برنامه‌هایی در این زمینه دارد و امیدواریم که مردم از طریق مساجد به صحنه بیایند و در برابر برخی از بی حُرمتی‌های اجتماعی بایستند.

وی اضافه کرد: برخی فعالیت‌های دیگر مانند ثبت نام از داوطلبان آمر به معروف برای تذکر زبانی پیرامون حجاب و عفاف در حال انجام است تا این افراد پس از آموزش و سازماندهی، در قالب تیم‌های آمر به معروف و ناهی از منکر وارد فعالیت جدی شوند.

وی در پایان سخنان خود یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حائری را گرامی داشت و با تمجید از فعالیت‌های ارزشمند علمی و فقهی آن شاگرد برجسته مرحوم آیت الله سید محمدباقر صدر در نهادهایی مانند بنیاد دائره المعارف فقه اسلامی گفت: بنده به نقل از یکی از بستگان آن فقیه عالیقدر شنیدم که آن مرحوم هم به شدت از این بی عفتی‌ها در شهر قم ناراحت بود و در یکی از همین روزهای اخیر، همین مسئله را در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز بیان کرده و به فکر چاره جویی بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz5bw.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما