چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 80324
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت آموزش به اعضای موکب‌های اربعین در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: آموزش برای مدیران و اعضای موکب‌های اربعین استان در خصوص مباحث بهداشتی، گمرکی و امنیتی ضروری است
ضرورت آموزش به اعضای موکب‌های اربعین در قم
ضرورت آموزش به اعضای موکب‌های اربعین در قم
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به ویژگی‌های اربعین اظهار کرد: حرکت اربعین یک حرکت فرهنگی است و اقدامات در خصوص اربعین باید در این راستا باشد.

وی ادامه داد: به دنبال تجمیع موکب‌های اربعین در استان قم و فعالیت تلفیقی این موکب‌ها با موکب‌های عراقی هستیم، نباید تشتت را فعالیت‌های موکب‌های اربعین استان را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: آموزش برای مدیران و اعضای موکب‌های اربعین استان در خصوص مباحث بهداشتی، گمرکی و امنیتی ضروری است، وحدت در این زمینه لازم است و حرکت اربعین یک حرکت چند بعدی است که همه باید در خصوص آن توجیه شوند.

عالی پور میزبان اصلی زائران اربعین را مردم عراق دانست و تصریح کرد: موکب‌های استان قم در عراق باید کمک کننده به مردم عراق در میزبانی باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون گمرک  و دامپزشکی و مرکز بهداشت در استان قم باید هم اکنون دستورالعمل‌های خود را به موکب‌ها اطلاع رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: جلسات ستاد اربعین از این پس هر 10 روز یک بار برگزار می‌شود و در این جلسات ارائه گزارش‌ها توسط اعضای ستاد صورت خواهد گرفت.

عالی پور آسیب شناسی خدمات در اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: به دنبال ایجاد نمایندگی‌های موقت برای استان قم در شهرهای عراق در ایام زیارت اربعین هستیم تا مشکلی برای موکب‌های استان پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: کنترل بازار استان قم در ایام اربعین برای بهبود خدمت رسانی به زائرین ضروری است و نباید شاهد اجحاف به زائران در ایام اربعین در قم باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtw97.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما