چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 80325
منبع : خبرگزاری فارس

دست‌اندرکاران شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه در قم تجلیل شدند

قم نيوز : دست‌اندرکاران شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم در حاشیه دیدار ائمه جمعه با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و نماینده ولی‌فقیه در استان قم مورد تجلیل قرار گرفتند.
دست‌اندرکاران شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه در قم تجلیل شدند
دست‌اندرکاران شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه در قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز نشست شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم  ظهر امروز با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام قوامیان امام جمعه پردیسان طی سخنانی بر لزوم افزایش ارتباط میان ائمه جماعات و ائمه جمعه تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه ائمه جمعه بتوانند همانند قرارگاه عمل کنند باید ظرفیت قرارگاهی مشخصی را نیز در اختیار داشته باشند.

حجت‌الاسلام کتابچی امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید با نگاهی بخشی به دنبال رفع مشکلات کلان کشور باشند، تصریح کرد: ترویج یک هدف و روش مشترک فرهنگی می‌تواند از حرکت‌های پراکنده و بدون تجربه جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسعادتی امام‌جمعه موقت جعفریه خاطرنشان کرد: حرکت قرارگاهی نیازمند پیاده نظام است که نیروهای جوان هر جامعه این پیاده نظام را تشکیل می‌دهند اما اکنون جوانان مشغول فضای مجازی هستند و نمازهای جمعه بیشتر با حضور افراد مسن برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام‌جمعه دستجرد با بیان اینکه در نماز جمعه این بخش ارائه خدمات رفاهی به عموم مردم مورد توجه قرار گرفته است، مطرح کرد: برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی یکی از اقدامات انجام شده در قالب ستاد نماز جمعه دستجرد است که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی‌پور امام‌جمعه فردو از ارائه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبری یاد کرد و گفت: خطبه‌های نماز جمعه زمینه‌ساز و ارائه دهنده اصول برنامه‌های فرهنگی هستند و می‌توان با تکیه بر این جایگاه به اجرایی کردن انتظارات رهبری در بیانیه گام دوم توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی‌پور امام‌جمعه قنوات بر لزوم حضور جوانان برای بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های مساجد تاکید کرد و افزود: فعال کردن واحد جوانان نمازهای جمعه می‌تواند با اجرای برنامه‌های جذاب موجب حضور گسترده‌تر نیروهای جوان در نمازهای جمعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمؤمنی امام‌جمعه کهک طی سخنانی از تشکیل حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از دستاوردهای ائمه جمعه در نقاط مختلف کشور نام برد و اظار کرد: اکنون در قم نیز حوزه علمیه 14 معصوم(ع) برای تربیت جوانان درنظر گرفته شده است که زبان‌های انگلیسی و عربی نیز در این مدرسه تدریس می‌شود.

همچنین، دبیر برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد نماز جمعه قم نیز از برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به‌منظور تشریح این برنامه‌ها یاد کرد و گفت: برگزاری نشست‌هایی با حضور ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهید آوری‌فرد، دیدار با خانواده یکی از شهیدان بانوی انقلاب، حضور در بیت آیت‌الله مشکینی توسط بانوان مصلی، شرکت در گفت‌وگوی ویژه خبری، برگزاری مسابقه کتابخوانی، غبارروبی مزار شهدا، اطلاع‌رسانی و نصب بنر در سطح شهر، دیدار با استاندار، هماهنگی با دستگاه‌ها برای حضور مدیران در قالب طرح رقابت در خدمت از جمله اقدامات انجام شده است.

احمد نامدار با اشاره برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی و برپایی کرسی تدریس خارج فقه نماز جمعه در مصلی قدس عنوان کرد: شیوه نامه ارتباط ائمه جمعه قم با جوانان تدوین شده است که به زودی رونمایی می‌شود.

وی تجلیل از برگزیدگان جشنواره مردمی عمار، تعیین جایزه ویژه آیت‌الله مشکینی، ساخت فیلم منتخب با موضوع جوانان و پیوستن یکی از کانون‌های خادم‌یاری رضوی به مصلی را از دیگر دستاوردهای ستاد نماز جمعه قم برشمرد.

خاطرنشان می‌شود دست‌اندرکاران شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم در این نشست با دریافت لوح تقدیر و تندیس ستاد نماز جمعه قم مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchmxn6.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما