يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 8063

عذر شرعی، مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر نظارت بر اماكن عمومی فرماندهی انتظامی قم گفت: روزه خواری در اماكن و معابر عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی از مصادیق جرایم مشهود و قابل تعقیب است.
عذر شرعی، مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی شود
به گزارش قم نیوز، سرهنگ سیف الدین ملكی اظهار داشت: عذر شرعی مانند بیماری و مسافرت هیچ گونه مجوزی برای تظاهر به روزه خواری به شمار نمی آید.

وی در ادامه عنوان كرد: تمامی واحدهای چلوكبابی و رستوران در ماه مبارك رمضان صرفا مجاز به عرضه غذا به مشتریان در ظروف یكبار مصرف به بیرون از سالن غذاخوری با رعایت كلیه شوونات اسلامی بوده و مجاز به پذیرش مشتریان تا قبل از اذان مغرب نمی باشد.

وی اضافه كرد: تمامی متصدیان صنف كبابی تا یك ساعت قبل از اذان مغرب مجاز به فعالیت نبوده و درصورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گفته وی كلیه صنوف ساندویچ، پیتزا، بستنی و آبمیوه فروش ملزم به تعطیلی كامل از اذان صبح تا اذان مغرب می باشند.

ملكی اظهار داشت: براساس مصوبه كمیسیون نظارت صنوف و با توجه به تعطیلی كامل روز، متصدیان صنف كبابی، ساندویچ، پیتزا، بستنی و آبمیوه فروشی می توانند تا قبل از سحر با رعایت تمامی مقررات و شوونات اسلامی فعالیت داشته باشند.

وی گفت: واحدهای پذیرایی داخل مراكز اقامتی با رعایت استتار كامل و حفظ شوونات اسلامی و پرهیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری مجاز به سرویس دهی صرفا به مسافران همان واحد می باشند.

وی افزود: واحدهای پذیرایی داخل پایانه های مسافربری در صورت رعایت استتار كامل و پرهیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و حفظ حرمت كامل ماه مبارك رمضان مجاز به پذیرایی از مسافرین می باشند.

ملكی در پایان از همشهریان درخواست كرد تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ آماده دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد می باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.qavct1aupbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما