سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 8103
با تشکیل کمیته محیط زیست شهری؛

آلودگی های زیست محیطی در قم کنترل می شود

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از تشکیل کمیته محیط زیست به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی در قم خبر داد.
آلودگی های زیست محیطی در قم کنترل می شود
به گزارش قم نیوز، سخنگوی شواری اسلامی شهر قم ظهر امروز با اشاره به اینکه اولین جلسه کمیته محیط زیست هفته آینده تشکیل می شود، اظهار داشت: این کمیته شامل نماینده تام الاختیار شهرداری، سازمان محیط زیست، مدیران عامل سازمان مدیریت پسماند و سازمان پارك ها و فضای سبز و سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم در این شورا می باشد.

وی افزود: این كمیته حسب نیاز در جلسات خود از مدیران سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوع محیط زیست دعوت به عمل می آورد.

وی اذعان داشت: طرح تشكیل كمیته محیط زیست شهری قم با توجه به مشكلات زیست محیطی موجود در شهر از جمله ریزگردها، آلودگی هوا، دفع فاضلاب و آب های سطحی، فضای سبز، بازیافت و مدیریت پسماند و به منظور بررسی وضع موجود و پیگیری اقدامات لازم برای بهبود محیط زیست شهر در شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

بختیاری با بیان اینكه موضوع پدیده ریزگردها و غبار در شهر قم در دستور كار این كمیته قرار می گیرد بیان كرد: این شهر برای مقابله با پدیده گرد و غبار نیازمند تدوین برنامه جامع پایش با منشا استانی است.

وی گفت: بخشی از پدیده ریزگردها ریشه خارجی دارد اما بخشی از آن مربوط به بیابان های اطراف شهر قم به خصوص بیابان های غربی این شهر می باشد كه باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

جذب ۶۰ نفر نیروی آتش‌نشان
بختیاری در ادامه گفت: به زودی تعداد ۶۰ نفر نیروی جدید از طریق آزمون، مصاحبه و تست های آمادگی جسمانی برای خدمت در سازمان آتش‌نشانی جذب می شوند.

وی عنوان کرد: در بودجه سال جاری ۱۸.۷ میلیارد ریال برای احداث و تجهیزات ساختمان آتش‌نشانی و ۳۳.۶ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.z0j2yt0fsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما