پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81589
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

شورای فرهنگ عمومی قم با جدیت به مسأله محیط زیست بپردازد

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با توجه به دغدغه ها و چالش های جدی در حوزه های گوناگون زیست محیطی، شورای فرهنگ عمومی استان باید به طور جدی به این مسأله خطیر و حساس بپردازد.
شورای فرهنگ عمومی قم با جدیت به مسأله محیط زیست بپردازد
شورای فرهنگ عمومی قم با جدیت به مسأله محیط زیست بپردازد
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، باید تمامی ظرفیت ها و امکانات برای توسعه و تعمیق فرهنگ زیست محیطی و افزایش دانش و آگاهی مردم و مسؤولان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست به کار گرفته شود.

وی با اشاره تنوع زیستی و مناطق اکولوژیک و همچنین تراکم بالای جمعیتی و صنعتی در قم، انواع آلاینده های زیست محیطی در این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: واحدهای آلاینده صنعتی و معدنی، خودروها و موتورسیکلت ها، گرد و غبار، پساب ها و پسماندهای خانگی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی از جمله مهمترین منابع آلاینده  هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به آسیب های جدی زیست محیطی در حوزه شهروندی، ویژگی های یک شهروند حامی و حافظ محیط زیست را برشمرد و گفت: بدون تردید برای دستیابی به این مؤلفه های رفتاری و دیدگاه زیست محیطی در میان شهروندان، باید نگاه و فرهنگ زیست محیطی را در جامعه نهادینه سازیم.

وی در ادامه افزود: ما امروز در جامعه ایرانی به شدت نیازمند اصلاح نگاه مردم و مسؤولان به مسأله محیط زیست و تغییر در رفتار فردی و اجتماعی و ترویج قواعد اخلاقی در این حوزه هستیم، به گونه ای که هر شخص خود را ملزم به حفظ و حراست از این موهبت های الهی بداند.

موسوی در پایان بر ضرورت تدوین منشور اخلاق محیط زیست تأکید کرد و گفت: نهادها و دستگاههای اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در شهر کریمه اهل بیت(س) برنامه ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم تشکیل کارگروه ویژه برای احصاء و جمع بندی امکانات و ظرفیت های فرهنگی دستگاههای اجرایی در راستای حفظ و حراست از محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی در استان به تصویب رسید.

شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و انتظامی ذیربط در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaomna.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما