شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 81629
منبع : خبرگزاری مهر
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

هیئت‌های مذهبی قم حمایت می‌شوند/ روضه‌خوانی در پاساژها و بازار

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: این مرکز فعالیت خود را در ایام محرم، در چندین بخش و در قالب طرح‌های مختلف مانند حمایت از هیئات مذهبی استان قم برنامه‌ریزی و ارائه می‌کند.
هیئت‌های مذهبی قم حمایت می‌شوند/ روضه‌خوانی در پاساژها و بازار
هیئت‌های مذهبی قم حمایت می‌شوند/ روضه‌خوانی در پاساژها و بازار
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری، ظهر شنبه در نشست خبری که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه‌های عزاداری و روضه‌خوانی سیدالشهدا (علیه‌السلام) با سابقه‌ای هزار ساله، مردم به‌صورت خودجوش به میدان می‌آیند و برنامه‌های عزاداری را تنظیم و اجرا کرده که هیئات مذهبی با شور و شوق حسینی و اخلاص خاص در این عرصه حضور دارد.

وی ادامه داد: خیرین و متولیان موقوفات با عشق و ارادت در صحنه حضور دارند، دستگاه‌های مختلف فرهنگی احساس مسئولیت کرده و ارادت خودشان را به حضرت سیدالشهدا (ع) در این دو ماه عزاداری ابراز می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اعلام آمادگی این مرکز برای حضور و حمایت در کنار مردم و هیئت‌های مذهبی و مراسم عزاداری، عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت خود را در این ایام، در چندین بخش و در قالب طرح‌های مختلف برنامه‌ریزی و ارائه می‌کند.

وی از اجرای طرح شمیم حسینی در قم خبر داد و گفت: هدف این طرح حمایت مالی از هیئت‌های مذهبی، محافل و مجالس عزاداری است و با توجه به محدودیت‌های پیش رو، ارتباط حمایتی با هیئت‌های مذهبی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی صورت خواهد گرفت.

طرح‌های پیش بینی شده اداره اوقاف و امور خیریه قم در ایام محرم

حجت‌الاسلام اسکندری بیان کرد: با همکاری و پشتیبانی متولیان موقوفات گسترش روضه‌خوانی، برگزاری محافل وعظ و خطابه انجام می‌شود که این طرح به‌منظور پاسخ به نیازهای فکری و فرهنگی جوامع هدف است.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی روضه‌خوانی در بازار قم و پاساژها در دستور کار است و امسال شاهد عزاداری در این مکان‌ها هستیم، ابراز داشت: روضه‌خوانی در این مکان‌ها در ماه عزاداری سید و سالار شهیدان، در روحیات مذهبی و عمق‌بخشی به تفکرات دینی جامعه به‌ویژه نسل جوان تأثیرات فراوانی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بقاع متبرکه را قطب فرهنگی مورد توجه سازمان اوقاف دانست و گفت: در ۴۰ بقعه این محافل و مجالس را برگزار می‌کنیم و علاوه بر مجالس روضه‌خوانی و سخنرانی خیمه‌های معرفت را دنبال می‌کنیم که این خیمه‌ها فعالیت و خدمات متنوعی مانند سخنرانی، مشاوره، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، غرفه‌های کودکان و نوجوانان، غرفه قرآن، غرفه حجاب و عفاف دارد.

وی اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۵ شهریورماه در امامزاده ابراهیم (ع) قم برگزار می‌شود، هم‌چنین طرح لبیک یا حسین (ع) با حضور هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در آستانه مقدسه شاه سید علی (ع) اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در امام‌زاده موسی مبرقع و شاه سید علی (ع) در دوازدهم محرم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در روزهای تاسوعا و عاشورا در کنار برگزاری مراسم خاص عزاداری در طرح اقامه نماز که با حضور شورای هیئات مذهبی برگزار می‌شود، مشارکت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرافات و بدعت‌های ایجاد شده توسط دشمنان در مسئله عاشورا و قیام کربلا، ادامه داد: در شورای دینی و مذهبی استان، دستگاه‌های مختلفی عضویت دارند که سازمان اوقاف یکی از این اعضا است و این ستاد جلسات متعددی را در مناسبت‌های مختلف برگزار نموده که تصمیمات خوبی تصویب و اجرا شده است و این تلاش‌ها به توفیقاتی ارزشمندی در مهار برخی از خرافات منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی)، گفت: مقدماتی که برای اجرای این طرح اندیشیده شده این است که در هر بقعه‌ای مساجدِ شعاع پیرامونی بقعه هستند شناسایی‌شده و در ضعف‌های پیرامون آن و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، بزهکاری و سایر مسائل ورود کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

حجت‌الاسلام اسکندری آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سالیان اخیر و ورود مستقیم به مباحث دارویی و درمانی ضعفا را از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ابراز داشت: توجه به لوازم‌التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت و بسیاری از کارهایی که در قالب‌های خاصی نمی‌گنجد، تحت عنوان طرح افق انجام می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf1vdc.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما