سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 81747
منبع : خبرگزاری فارس

پایین بودن نرخ تورم در استان قم نسبت به کشور

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: استان قم جزو سه استان پایین تر در زمینه نرخ تورم است، در حالی که حضور زائران و مهاجران افزایش تقاضا را به دنبال دارد.
پایین بودن نرخ تورم در استان قم نسبت به کشور
پایین بودن نرخ تورم در استان قم نسبت به کشور
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به نمایشگاه پائیزه استان قم اظهار کرد: باید این نمایشگاه برگزار شود و اولویت در نمایشگاه با تولیدات استان است، در صورت عدم استقبال تولیدکنندگان استان به دنبال تخفیف در عرضه غرفه و مشارکت تولیدکنندگان خارج از استان خواهیم رفت تا نمایشگاه پررونق باشد.

وی ادامه داد: استان قم، استانی بود که قیمت مرغ در آن کنترل شد و این بازار در استان، اکنون وضعیت خوبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: باید برای تامین مستمر نهاده‌های مرغداران در استان برنامه ریزی کنیم، بحث توزیع این نهاده‌ها در اختیار مدیریت استان است که این نهاده‌ها بین چه افرادی توزیع شود.

غضنفری تلاش برای تامین انبار برای ذخیره کالاهای اساسی در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید اداره کل غله و مدیریت بازرگانی استان برای ایجاد این انبار تلاش کند، در این زمینه می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد، عدم وجود انبار در این زمینه مشکلاتی را برای استان به وجود آورد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت استان قم برای عرضه محصولاتی همچون صنایع دستی در قالب جشنواره در بوستان‌ها استفاده کرد و شهرداری در این زمینه همکاری داشته باشد، ماهیت این برنامه‌ها تحت عنوان جشنواره رونق تولید متفاوت با نمایشگاه‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: پروژه‌های خوبی در استان در هفته دولت به بهره برداری رسید که این کار رضایت مردم را به دنبال داشت.

غضنفری برنامه کارگروه تنظیم بازار استان قم را منظم دانست و تصریح کرد: به صورت شبانه روزی بازرسی در استان صورت می‌گیرد و استان قم جزو سه استان پایین تر در زمینه نرخ تورم است، در حالی که حضور زائران و مهاجران افزایش تقاضا را به دنبال دارد، قیمت نیمی از کالاهای اساسی در استان قم کمتر از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که نیازمندی هیأت‌های مذهبی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، در آستانه سال تحصیلی باید نظارت‌ها بر بازار تقویت شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguu97.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما