يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81878
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون جمعیت هلال‌احمر قم:

داوطلبان قمی پیشتاز خدمت‌رسانی به محرومان هستند

قم نيوز : معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قم گفت: اجرای موفق طرح نذر آب۲ با مشارکت فعال داوطلبان قمی بار دیگر نشان داد که آنان پیشتاز خدمت‌رسانی به محرومان در دورترین نقاط کشور هستند.
داوطلبان قمی پیشتاز خدمت‌رسانی به محرومان هستند
داوطلبان قمی پیشتاز خدمت‌رسانی به محرومان هستند
به گزارش قم نیوز امیرحسین علیمردانی بیان کرد: طرح نذر آب۲ امسال با مشارکت فعال ۱۷ استان ازجمله قم برگزار که بر اساس تقسیم‌کار صورت گرفته،‌ خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان به جمعیت هلال‌احمر قم واگذار شد.

وی بیان کرد:‌ در همین رابطه داوطلبان و خیران قمی در قالب کاروان سلامت و اجرای طرح نذر آب۲ به مدت پنج روز در منطقه موردنظر حاضر شدند و بر اساس اصل انسان‌دوستی و تسکین آلام بشری به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن خدمت‌رسانی کردند.

وی ادامه داد:‌ فرهنگ‌سازی در خصوص لزوم خدمت به محرومان و فراهم کردن شرایط مواجهه مستقیم خیران با محرومیت‌های موجود در برخی مناطق کشور ازجمله دستاوردهای مهم اجرای طرح‌های حمایتی جمعیت هلال‌احمر است که روحیه گذشت و فداکاری را در میان مردم تقویت می‌کند.

علیمردانی گفت: زمانی که خیران از نزدیک مسائل و مشکلات مردم مناطق محروم را لمس می‌کنند،‌ اشتیاق آنان برای ارائه خدمت گسترش می‌یابد و خود به سفیرانی برای دعوت سایر مردم به این عرصه تبدیل می‌شوند.

وی بیان کرد: ۲۴ تن از پزشکان و پیراپزشکان در کنار گروه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و خدماتی به‌عنوان داوطلبان کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر قم در منطقه حضور داشتند و به ارائه خدمت پرداختند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب حضور متخصصان برجسته و درمان بیماران،‌ اجرای مسابقات متنوع ورزشی و فرهنگی،‌ برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس نیازهای منطقه در مباحث گوناگون، تلاش برای به انجام رساندن طرح‌های حمایتی و توزیع سبد کالا، اقلام بهداشتی و لوازم‌التحریر ازجمله فعالیت‌های کاروان اعزام‌شده از قم در مناطق هدف بود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قم گفت: همچنین برای اجرای موفق طرح نذر آب۲،‌ توزیع تانکر و آب‌معدنی در دستور کار جمعیت هلال‌احمر استان بود که در همین رابطه ۱۲۱ تانکر با ظرفیت ذخیره یک تا پنج هزار لیتر آب با کمک خیران تهیه شد و در اختیار مردم بومی مناطق موردنظر قرار گرفت.

وی بیان کرد:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روند خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم شهرستان سرباز همچنان ادامه دارد و با تعامل خوب خیران،‌ اقلام موردنیاز آنان در حد توان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال آماده‌شده و قبل از آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان آن مناطق ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbwwbw.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما