پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 82314
منبع : خبرگزاری فارس

خیرین 40 درصد مدارس استان قم را احداث کردند

قم نيوز : مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: راهکار ما برای توسعه مدارس استان با توجه به وضعیت بودجه دولتی، استفاده از ظرفیت مردم است و 40 درصد مدارس استان توسط خیرین احداث شد.
خیرین 40 درصد مدارس استان قم را احداث کردند
خیرین 40 درصد مدارس استان قم را احداث کردند
به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان با اشاره به وضعیت کسری فضای آموزشی در استان قم اظهار کرد: در پنج سال گذشته مدارس زیادی در استان احداث شد، اما به دلیل کسری فضای آموزشی در قم از گذشته و نیز مهاجرپذیری استان و رشد جمعیت قم، کسری موجود در زمینه فضای آموزشی در استان به سادگی قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: در طول سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت‌ها، شاهد رشد چشمگیر قیمت تمام شده احداث فضاهای آموزشی در استان قم بودیم، در حالی که اعتبارات دولتی به اندازه این رشد چشمگیر قیمت، افزایش نداشت و این مساله روی زیربنای فضاهای آموزشی احداث شده در استان در طول سال‌های اخیر تاثیر گذاشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: راهکار ما برای توسعه مدارس استان با توجه به وضعیت بودجه دولتی، استفاده از ظرفیت مردم است و مشارکت مردم در احداث مدارس در استان قم با کمک اداره کل نوسازی در مقایسه با مجموعه‌های دولتی دیگر بی نظیر است که حاصل اعتماد مردم است و 40 درصد مدارس استان توسط خیرین احداث شد.

پورگلیان جبران کسری فضای آموزشی در استان قم را نیازمند افزایش بودجه دولتی دانست و تصریح کرد: با توجه به این که شاخص فضای آموزشی در استان پایین تر از شاخص‌های دیگر استان قم است، باید بودجه بیشتری در استان برای احداث فضای آموزشی اختصاص پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌های مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان قم متفاوت است، برخی از آن‌ها یک مدرسه را به صورت کامل می‌سازند، برخی دیگر در ساخت یک مدرسه با دولت مشارکت می‌کنند، گروهی از خیرین فضاهای مورد نیاز مدارس همچون نمازخانه یا کارگاه را می‌سازند، خرید و اهدای تجهیزات به مدارس نیز از جمله فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchkxn6.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما