چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 8242

مسوولان هیئات مذهبی در قم گردهم آمدند

قم نيوز : قم نیوز: گردهمایی مسوولان هیئات مذهبی با حضور جمعی از مسوولان استان و فعالان هیئت‌های مذهبی برگزار شد.
مسوولان هیئات مذهبی در قم گردهم آمدند
به گزارش قم نیوز، گردهمایی مسوولان هیئات مذهبی قم به همت سازمان تبلیغات استان و شورای هیئات مذهبی با حضور عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، اسکندری رییس سازمان تبلیغات، وافی معاون فرهنگی مسجد جمکران و مسیولان هیئات مذهبی قم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلامالله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام چهل اخترانی اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان سخن پیامبر اکرم (ص) مبنی بر گرویدن و اهمیت به قرآن و عترت است.

وی خدمت به دستگاه اهل بیت (ع) را دارای اجر فراوان دانست و با بیان اینکه خادمان اهل بیت (ع) باید قدر خود را بدانند، تصریح کرد: خون مقدس امام حسین (ع) نهالی که پیامبر کاشت را آبیاری کرد.

در ادامه حجت الاسلام یاران معاون هیئات و مساجد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه "تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی" شعار ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: عده‌ای تا می‌گوییم امر به معروف کنید منتظر بی‌سیم هستند در حالی که پیامبر اکرم (ص) با اخلاق نیکو خود دیگران را به اسلام دعوت کرد.

سپس بختیاریزاده دبیر شورای هیئات مذهبی استان در جایگاه حاضر شد و با تاکید بر اینکه موثرترین تشکل‌های تاثیرگذار در جامعه هیئات مذهبی هستند، اظهار کرد: هیئات مذهبی از فرهنگ عاشورایی نشأت گرفته‌اند و وظیفه دارند دین و قرآن را تبلیغ و مردم و جوانان را جذب کنند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام اسکندری رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌توانند شیعیان را فریب دهند به دلیل اینکه درون آنها رسوا شده است، اضافه کرد: پیروان مکتب مقاومت همچون جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه پوزه آمریکا را به خاک خواهند مالید و فرهنگ اهل بیت (ع) را به رخ استکبار جهانی خواهند کشید.

وی با اشاره به اینکه با همت هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی می‌توان هجمه فرهنگی علیه کشور را خنثی کرد، اضافه کرد: سازمان تبلیغات نمی‌تواند به تنهایی به مسائل فرهنگی بپردازد اما اگر بخش مردمی و هیئات مذهبی با انگیزه‌های الهی و اخلاص حاضر شوند، فعالیت‌های فرهگی بهتری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.kn6t23niiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما