چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 8245
آیت الله هاشمی شاهرودی تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای بعد جهانی قم

قم نيوز : قم نیوز: در دیدار کرم رضا پیریایی، استاندار قم با آیت الله هاشمی شاهرودی بر ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای بعد جهانی قم تاکید شد.
ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای بعد جهانی قم
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در این دیدار با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گزارشی از روند توسعه و پیشرفت استان ارائه کرد.

استاندار قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمت به قم، خدمت به آبروی کشور و جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اعتقاد بنده این است که عمران و آبادانی و توجه به قم باید با چنین رویکردی و با رعایت شان بالای آن انجام گیرد.

وی با بیان اینکه وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، حوزه مقدسه علمیه و مراجع عظام تقلید و بزرگان دین، ویژگی خاصی به قم مقدس بخشیده و این خطه را به عنوان جهان شهر مطرح کرده است، افزود: متناسب با این مظروف متعالی، باید ظرفیت‌سازی لازم هم صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه در مباحث برنامه‌ریزی، قم نباید صرف یک استان شهر دیده شود، اقدامات صورت گرفته در راستای حرکت پرشتاب قم به سوی پیشرفت و آبادانی در سال‌های اخیر را یاد آور شد و گفت: قم در دولت‌های نهم و دهم مورد عنایت و توجه ویژه قرار گرفته و خدمات و فعالیت‌های ماندگاری در راستای سرعت دادن به روند توسعه قم و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته آن صورت گرفته است.

آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت قم تصریح کرد: قم از جنبه‌های مختلف یک استان ویژه است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از همه امکانات مادی و معنوی برای عمران و آبادانی این خطه مقدس خاطرنشان کرد: قدر خدمت در قم را باید دانست و از آن به بهترین شکل ممکن برای خدمت گزاری به زوار و مجاورین کریمه اهل بیت استفاده کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در جهان اسلام، نگاه خاصی به قم هست، گفت: قم به عنوان ام القرای جهان تشیع، خاستگاه و صدای رسای انقلاب اسلامی و چشمه جوشان معارف ناب دینی در دنیا از جایگاه بلندی برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم توجه و تقویت بعد جهانی قم تصریح کرد: عینیت بخشیدن به کارکردهای جهانی قم و پاسخگویی مناسب به مجموعه انتظارات از آن، نیازمند یک برنامه ریزی ویژه و به‌کارگیری درست از تمام ظرفیت‌ها و امکانات است.

آیت الله شاهرودی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای استاندار جدید قم، ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری جدی مجموعه دستگاه‌ها، قم همچنان مسیر پرشتاب توسعه و تعالی خود را طی کرده و به جایگاه واقعی‌اش برسد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.ynak49num5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما