سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 82462
منبع : خبرگزاری فارس

رسیدگی به پرونده‌های فرار مالیاتی قم در مرجع قضایی

قم نيوز : مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: یک سری از پرونده‌های فرار مالیاتی استان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و ارزش برخی از این پرونده‌ها به اندازه نصف درآمد مالیاتی یک سال استان قم است.
رسیدگی به پرونده‌های فرار مالیاتی قم در مرجع قضایی
رسیدگی به پرونده‌های فرار مالیاتی قم در مرجع قضایی
به گزارش قم نیوز سهراب امدادی فرد ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مقابله با فرار مالیاتی اظهار کرد: بحث مالیات هوشمند قانون مصوب است که در تمام کشور اجرا می‌شود و هدف آن جلوگیری از فرار مالیاتی و رسیدن به بودجه بدون اتکا به نفت است.

وی ادامه داد: در سال رونق تولید برای کمک به اشتغال به واحدهای تولیدی استان قم در زمینه مالیات تخفیف دادیم، اما کسانی که تولیدکننده نیستند و پرونده مالیاتی ندارند، فرار مالیاتی انجام می‌دهند و این کار جرم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: یک سری از پرونده‌های فرار مالیاتی استان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و ارزش برخی از این پرونده‌ها به اندازه نصف درآمد مالیاتی یک سال استان قم است و این پرونده‌ها به نتیجه می‌رسند.

امدادی فرد شفافیت را هدف سازمان مالیاتی دانست و تصریح کرد: کسانی به این مساله معترض می‌شوند که تولیدکننده نیستند، چنین افرادی از بررسی تراکنش بانکی خود هراس دارند و گرنه تخفیفات لازم به تولیدکنندگان و صادرکنندگان در استان قم داده می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی از سازمان مالیاتی در خصوص اقدامات این سازمان توضیح می‌خواهند و این گونه نیست که سازمان بتواند هر کاری را انجام بدهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم خاطرنشان کرد: پرونده‌های قضایی فرار مالیاتی مربوط به تولیدکنندگان نیست و از سازش در این پرونده‌ها در پیش از رسیدگی در دادگاه‌ها حمایت خواهیم کرد، مودیان بدانند که در صورت پرداخت معوقات مالیاتی تا پایان مهرماه سال جاری، جرایم مالیاتی بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5abw.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما