چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 8248

امر به معروف و نهی از منکر مرز شغلی نمی‌شناسد

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر مرز شغلی نمی‌شناسد و فرافکنی در این مسئله معنا ندارد.
امر به معروف و نهی از منکر مرز شغلی نمی‌شناسد
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی در جلسه مشترک مسوولان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: نیروی انتظامی افتخار می‌کند که در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر که دو اصل مهم و اساسی دین ماست، قدمی بردارد.

وی احیای این دو واجب الهی را در شهر مقدس قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مرز شغلی نمی‌شناسد، چون احیای این دو واجب الهی بر همگان واجب است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: هیچ فرد مسلمانی در جامعه اسلامی نمی‌تواند بگوید که امر به معروف و نهی از منکر در حیطه کار وی قرار ندارد.

مجتبایی تصریح کرد: فرافکنی در این مسئله موضوعیت ندارد و همه در مسیر احیای این دو واجب الهی مکلف هستند و مسوولیت دارند.

وی اضافه کرد: ممکن است تصور شود اگر به کسی تذکر داده شود شاید مشکلی به وجود آید اما اگر در این مسیر بترسیم مشکل جامعه حل نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: البته نباید فراتر و جلوتر از قانون کار کرد؛ بلکه در چارچوب قانون می‌توان کاربردی‌تر کار کرد.

وی خواستار استمرار جلسات مشترک بین مسوولان ستاد احیاء امر به معروف و نیروی انتظامی شد و گفت: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که با همکاری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اقدام به ایجاد پایگاه‌های مشترک به صورت پایلوت در چند نقطه شهر کند.

مجتبایی خواستار توجیه بدنه نیروی انتظامی نسبت به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر و همکاری با آمران به معروف شد و تاکید کرد: اگر سیاست‌هایی که در این جلسات بیان می‌شود به بدنه نیروی انتظامی منتقل نشود تمام این جلسات بی‌نتیجه خواهد بود.

وی در مورد برخورد با رانندگان خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: اگر شماره پلاک این خودورها به فرماندهی انتظامی اعلام شود در مدت کمتر از یک ساعت مالک آن را فراخوانده و اعمال قانون می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.o0j2yt0xja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما