چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 8251
حجت الاسلام اسکندری عنوان کرد:

مقابله استکبار با فرهنگ حسینی و مهدوی

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: وهابیت که درگذشته دچار تزویر و نفاق بود، امروز چهره از نقاب برکشیده و با شبه افکنی به دنبال رویارویی مستقیم با اسلام است.
مقابله استکبار با فرهنگ حسینی و مهدوی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس اسکندری، شامگاه سه شنبه در گردهمایی مسوولان هیئت های مذهبی قم که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه امروز دنیا شرایط خاصی را تجربه می کند و به فرموده رهبر معظم انقلاب بر سر یک پیچ تعیین کننده قرار دارد اذعان داشت: با مشاهده انقلاب های مسلمانان در کشورهای اسلامی به نظر می رسد، قیام امام حسین (ع) جهانی شده و فرهنگ عاشورایی دیگر تنها به شیعیان تعلق ندارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و پایمردی رزمندگان اسلام فرهنگ حسینی به گوش عالمیان رسیده و ذهن و اندیشه اندیشمندان به فرهنگ عاشورایی و مهدوی معطوف شده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد مقابله استکبار با فرهنگ حسینی و مهدوی هستیم افزود: وهابیت و کسانی که در گذشته دچار تزویر و نفاق بودند، امروز چهره از نقاب برکشیدند و با شبه افکنی به دنبال رویارویی مستقیم با اسلام ناب محمدی هستند.

امروز دیگر هیچ شیعه ای با چهره وهابیت فریب نمی خورد
اسکندری با تاکید بر اینکه امروز دیگر هیچ شیعه ای با چهره وهابیت فریب نمی خورد افزود: در منطقه شاهد یک اتقاف عجیب هستیم که امیدواریم یکبار دیگر پیروان مکتب مقاومت همانند جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه، پیشانی استکبار را به خاک بمالند، که این امر جز با فرهنگ حسینی تحقق نمی یابد.

وی اضافه کرد: امروز در داخل کشور نیازمند وحدت و اتحاد هستیم تا در سایه رهبری های مقام معظم رهبری شاهد خنثی شدن توطئه های دشمنان و انزوای هر چه بیشتر استکبار باشم.

تاکید بر اهمیت فعالیت در عرصه های فرهنگی
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت در عرصه های فرهنگی اظهار داشت: هیئت های مذهبی ظرفیت های شناخته شده فراوانی دارند که رسالت آنها تنها در برپایی مراسمات عزاداری خلاصه نمی شود.

وی با بیان اینکه باید این ظرفیت ها را شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد گفت: یکی از ظرفیت های هیئت های مذهبی ظرفیت های قرآنی آنها است که باید فعالیتهای قرآنی در هیئت های مذهبی با هم عجین شود که این موضوع در قم می تواند برای سایر استانها نیز الگو باشد.

جلسات تفسیر قرآن در هیئت های مذهبی دایر شود
اسکندری گفت: باید در هیئت های مذهبی جلسات تفسیر قران دایر شود تا فرهنگ عترت را در کنار قرآن توامان باهم داشته باشیم و دست ردی به شبهات وهابیت که می گویند شیعیان تنها به عترت توجه دارند باشد.

وی تاکید کرد: فعالیت های قرآنی باید بیش از گذشته در هیئت های مذهبی ظهور و بروز پیدا کند ، تا از این طریق بهانه به دست دشمنان نیفتد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد : معارف قرآنی انسان را آرمانی، با اندیشه والا تربیت می کند که گسترش این معارف تحول عظیمی هم در اسخاص و هم در جامعه ایجاد می کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.mn6t23nizftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما