يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 82603
منبع : خبرگزاری ايرنا

اربعین به جریانی فرهنگ‌ساز در طول سال تبدیل شود

قم نيوز : رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: اربعین باید به جریانی فرهنگ‌ساز در طول سال تبدیل شود و تنها به چند روز خلاصه نشود.
اربعین به جریانی فرهنگ‌ساز در طول سال تبدیل شود
اربعین به جریانی فرهنگ‌ساز در طول سال تبدیل شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله بابایی در هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر قم افزود: بسترسازی برای حضور گسترده در اربعین نباید تنها به تسهیل در صدور روادید خلاصه شود بلکه باید آموزش زائران ایرانی و موکب داران در طول سال برنامه‌ریزی تا از این فرصت به‌درستی استفاده شود.

وی اظهار داشت: واقعیت اربعین را باید مشخص کرد و ابعاد چندگانه آن را مورد ارزیابی قرار داد و به‌درستی این ابعاد را تبیین کرد.

بابایی، بعد انسانی اربعین را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: توجه به این بعد، موجب اثرگذاری بیشتر این حرکت عظیم و همچنین حرکت شتابدار در مسیر تمدن سازی اربعین می‌شود.

وی بابیان اینکه فعال کردن موکب‌های علمی و چندزبانه در مسیر پیاده‌روی اربعین ضروری است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت بانوان موجب فعال شدن ظرفیت‌های خانوادگی پیرامون اربعین می‌شود که باید در نگاه کلان در برنامه‌ریزی‌ها این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اضافه کرد: اربعین را می‌توان از ابعاد جمعیتی، پودمانی، وحدت معنوی، تنوع مذهبی، دینی و فرهنگی مورد ارزیابی قرار داد .

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipqav.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما