شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 8288

موتورسیکلت‌ها معاینه فنی شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم ملزم کردن موتورسیکلت‌ها به انجام معاینات فنی را جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست امری ضروری دانست.
موتورسیکلت‌ها معاینه فنی شوند
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی بیان کرد: از آنجایی که خودروهای فاقد معاینه فنی و فرسوده و موتور سیکلت‌ها سهم بسزایی در ایجاد آلودگی هوای شهری دارند باید ضمن پیگیری های لازم نسبت به نظارت بیشتر در مراکز معاینه فنی اقدام شود تا علاوه بر حصول اطمینان از رعایت استانداردهای زیست محیطی از سوی مراکز معاینه فنی خودرو در هنگام معاینات فنی، آماری از خودروهای آلوده کننده محیط زیست و نیز اجرای اصول و استانداردهای زیست محیطی در معاینات فنی خودرو‌ها بدست آید و اقدامات قانونی و پیگیری لازم جهت ترغیب و تشویق تمام رانندگان بویژه رانندگان خودروهای عمومی جهت انجام معاینه فنی خودروهایشان انجام شود.

وی ملزم کردن مالکان موتورسیکلت به انجام معاینه فنی برای موتور سیکلت‌ها را با توجه به تعداد کثیر این وسیله نقلیه در استان قم ضروری دانست و افزود: از آنجا که سهم قابل ملاحظه ای از آلودگی هوای شهر قم ناشی از تردد موتورسیکلت ها است لذا معاینه فنی جهت استفاده از این وسیله بسیار ضروری به نظر می رسد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها آلودگی صوتی نیز ایجاد می کنند افزود: اکنون در قم مشکل آلودگی هوا وجود ندارد اما لازم است از آلودگی هوای قم پیشگیری شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد ملزم کردن موتورسیکلت‌ها به انجام معاینات فنی توسط سازمان محیط زیست داده شده است.

وی با اشاره به لزوم تعریف برنامه مدیریت زیست محیطی برای زیست بوم شهری افزود: همچنین لازم است به منظور جلوگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل نیز به روز شود.

رکنی بیان کرد: بهتر است برای مدیریت شهری اتاق فکر تشکیل شود تا از این طریق اقدامات به صورت اصولی انجام گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.6n6t23ni6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما