دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 8412

90 درصد زایمان‌ها در کشور به صورت سزارین است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ایران 90 درصد از زایمان‌ها به صورت سزارین انجام می‌شود در حالی که درصد قابل قبول آن در کشورهای دنیا فقط 15 درصد است.
90 درصد زایمان‌ها در کشور به صورت سزارین است
به گزارش قم نیوز، محمود داوری در همایش تغذیه با شیر مادر که پیش از ظهر امروز در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور جمعی از پرستاران زایشگاه‌ها، دانشجویان و برخی از پزشکان زنان و زایمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه شیر مادر دارای همه ویتامین‌ها و چربی‌های مورد نیاز در تغذیه کودک است، می‌توان از آن به عنوان بهترین تغذیه برای نوزادان یاد کرد.

وی با ابراز نگرانی از ترویج فرهنگ غلط میان پزشکان اطفال بیان کرد: برخی از پزشکان اطفال به مادر توصیه می‌کنند تغذیه نوزاد را با شیر مصنوعی انجام دهند در حالی که ممکن است این موضوع منجر به بیماری یا مرگ نوزاد شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: برخی از پزشکان شیر مادر را برای نوزاد نارس ممنوع می‌کنند در حالی که این کار عواقب ناخوشایندی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شیر مادر تغذیه کاملی برای نوزادان محسوب می‌شود گفت: نوزادی که در شش روز نخست عمر خود از شیر مادر تغذیه می‌کند با قوای جسمانی و سلامتی بیشتری نسبت به نوزادی که با شیر مصنوعی تغذیه کرده است رشد می‌کند.

داوری با تاکید بر ضرورت تغذیه نوزاد از شیر مادر لحظاتی پس از تولد تصریح کرد: پس از اینکه طفل به دنیا آمد می‌توان او را برای تغذیه در آغوش مادر قرار داد و این کار از نظر روانی برای کودک بسیار مفید است.

وی با ابراز نگرانی از درصد بالای زایمان زنان در ایران به صورت سزارین گفت: در ایران ۹۰ درصد از زایمان‌ها به صورت سزارین انجام می‌شود در حالی که درصد قابل قبول آن در کشورهای دنیا فقط ۱۵ درصد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: ۷۵ درصد زنانی که زایمان به شیوه سزارین داشته‌اند می‌توانند به صورت طبیعی نیز وضع حمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه زایمان طبیعی موجب سلامتی و هوشیاری کودکان می‌شود گفت: اگر وضع حمل مادر بدون انجام عمل بیهوشی صورت بگیرد نوزاد شاداب‌تر به دنیا می‌آید.

داوری خاطرنشان کرد: درصد بالایی از نوزادانی که در ساعات نخست عمر خود از شیر مادر تغذیه می‌کنند از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.q97rak9txpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما