چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 8445

تصویب 4 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم که با حضور پیریایی استاندار قم برگزار شد اجرای چهار طرح با سرمایه‌گذاری 17 میلیارد و 650 میلیون ریال به تصویب رسید.
تصویب 4 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی بهره کافی را از این ایام عنایت کند و بندگان خود را متنعم به نعمت‌های عظیم خود قرار داده و تلاش‌های مدیران و مسوولان اجرایی کشور را برای مردم و نظام موثر واقع کند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۶ نهاد استان برای ایجاد ۳۰ هزار شغل در استان متعهد شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۵۶ شغل با احتساب بخش مسکن در استان ایجاد شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه شش هزار و ۱۳۶ شغل بدون احتساب بخش مسکن در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۲۰ شغل در بخش مسکن ایجاد شده است.

پیریایی با تاکید بر اینکه آمارها در راستای مطالبات مردم باید راستی آزمایی شود، اضافه کرد: آمارهای ارائه شده باید دقیق بوده و از پراکندگی در ارائه آن خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه راستی آزمایی آمار اشتغال در هشت نهاد اجرایی استان آغاز شده است، اظهار کرد: راستی آزمایی به این دلیل انجام می‌شود تا آمار واقعی ایجاد اشتغال نهاد‌های اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه راستی آزمایی مطالبه جدی مردم و نظام است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال هدف است نه پر کردن فرم و ارائه آمارها؛ و در این زمینه با هیچ نهادی تعارف وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی راستی آزمایی برای پایان سال نبوده و از هم اکنون باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مشکل اختلاف تخصیص سهمیه‌های بانک‌ها برای اشتغال باید هر چه سریع‌تر برطرف شود، اظهار کرد: جوانان شغل می‌خواهند و بانک‌ها باید همکاری بیشتری با نهادهای اجرایی استان داشته باشند.

پیریایی کیفیت جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: جلسات موثر بوده و این جلسات باید به ایجاد اشتغال و رضایت مردم منتج شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ طرح تصویب شده جلسه گذشته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به بانک‌ها معرفی شدند، اضافه کرد: وضعیت اشتغال در بخش‌های قم باید سریع‌تر بررسی شده و آمارها ارائه شود.

خاطرنشان می‌شود در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گزارشی از میزان تعهدات به عمل آمده ادارات استان در محقق کردن ایجاد اشتغال ارائه شد.

همچنین سیدرضا دهناد معاون برنامه ریزی استاندار قم در این جلسه اظهار کرد: پنج کمیته پیگیری طرح‌های در حال ساخت، سرمایه در گردش، خوداشتغالی و کسب و کار خانگی، آموزش و اشتغال فارغ التحصیلان و منابع سرمایه گذاری تشکیل و حکم اعضا صادر شده است.

در این جلسه ایجاد چهار طرح با تسهیلات ۱۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تصویب شد که با اجرایی شدن این طرح‌ها برای ۴۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.0q4a2bq0pla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما