يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 8388
در قم صورت گرفت؛

دیدار رییس مجلس سنای پاكستان با استاندار قم

قم نيوز : قم نیوز: سید نیر حسین بخاری، رییس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاكستان با كرم رضا پیریایی، استاندار قم دیدار و گفت و گو كرد.
دیدار رییس مجلس سنای پاكستان با استاندار قم
به گزارش قم نیوز، استاندار قم در این دیدار با اشاره به وجود اشتراكات فراوان بین جمهوری اسلامی ایران و پاكستان گفت: این دو كشور علاوه بر مرز جغرافیایی، در بسیاری از زمینه ها از جمله فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیز دارای مشتركات هستند.

كرم رضا پیریایی به روابط تاریخی بین پاكستان و ایران اشاره و تصریح كرد: این روابط در دوره های مختلف همواره یك رابطه خوب و از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به رویكرد دولت در توسعه و تقویت روابط استانی با استان های كشورهای همجوار، خاطرنشان كرد: در قالب این رویكرد، همكاری های خوبی بین قم با كشورهای هدف از جمله پاكستان صورت گرفته است.

پیریایی همچنین به زمینه های مناسب توسعه روابط قم با پاكستان اشاره كرد و افزود: آماده توسعه روابط قم با پاكستان در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های فرهنگی هستیم.

وی اضافه كرد: شهر مقدس قم در طول سال میزبان خیل عظیمی از شیعیان پاكستانی است كه به قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه و بازدید از اماكن تاریخی و مذهبی به این شهر سفر می كنند.

وی بیان كرد: علاوه بر مراوده های فرهنگی، در زمینه توسعه فعالیت های تجاری، اقتصادی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و كشاورزی نیز آماده همكاری با كشور پاكستان می باشیم.

استاندار قم با بیان اینكه این سفر مقدمه گسترش روابط بین قم با پاكستان خواهد بود، معاونان برنامه ریزی و سیاسی امنیتی استانداری را مامور بررسی زمینه های مشترك همكاری و تحقق این همكاری ها كرد.

سید نیر حسین بخاری، رییس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاكستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در شهر مقدس قم و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه و دیدار مسجد مقدس جمكران برای توسعه همكاری های متقابل بین قم با پاكستان در بخش های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی اعلام آمادگی كرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.vavct1apvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما