چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 84577
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم از پایین بودن اعتبارات رنج می‌برد

قم نيوز : استاندار قم گفت: به دلیل تک شهرستانی بودن، پایه اعتبارات و بودجه‌ای که برای استان تعریف می‌شود کم بوده و از این لحاظ در رنج است.
استان قم از پایین بودن اعتبارات رنج می‌برد
استان قم از پایین بودن اعتبارات رنج می‌برد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه راهبردی مدیریت که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد استان قم اظهار داشت: قم به لحاظ جمعیتی یک استان مهاجرپذیر بوده و اتباع خارجی در آن به لحاظ جمعیتی نسبت بالایی دارند، این استان حدود 200 هزار نفر اتباع افغانی را در خود جای‌داده است.

 استاندار قم با اشاره به زائرپذیری استان گفت: سالانه حدود 20 میلیون زائر به استان قم وارد می‌شود که این مسئله حاکی از زائرپذیری استان است اما میزان ماندگاری این زوار بالا نبوده و آورده‌ای برای استان ندارند.

وی با بیان محور مواصلاتی 17 استان بودن قم ابراز کرد: این مسئله برای نیروهای اورژانسی وامدادی بار اضافی به دنبال دارد.

استاندار قم گفت: به دلیل تک شهرستانی بودن، پایه اعتبارات و بودجه‌ای که برای استان تعریف می‌شود کم بوده و از این لحاظ در رنج است.

سرمست افزود: ازنظر مسافرت و سفرهای مقامات کشوری نیز نیازمند توجه ویژه هستیم چراکه روزهای پنجشنبه مقامات در استان تردد دارند و ازنظر مراقبتی و ارائه سرویس خدماتی در مضیقه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم به لحاظ مأموریت‌های ویژه خاستگاه انقلاب بوده و موردتوجه مقام معظم رهبری و مقامات کشوری است، بعضاً از مسئولان این استان مأموریت‌هایی خواسته می‌شود که در هیچ جایی نوشته‌نشده اما این مأموریت‌ها باید انجام شود.
در ادامه جلسه، مدیرکل امور اقتصادی و امور دارایی استان قم به ارائه گزارشی در ارتباط با سامانه سادا پرداخت و اظهار داشت: این سامانه بخشی از پروژه‌های مولدساز بوده و از آن به‌عنوان ابر پروژه ملی نامبرده می‌شود.

عادل علیپور ابراز کرد: قبل از اجرای این پروژه اطلاعاتی از برخی اموال داشتیم اما اینکه این اموال چه میزان ارزش اقتصادی داشته و کدام دستگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند را نداشتیم.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و امور دارایی استان قم امسال در قانون بودجه کشور لحاظ شده که تمامی دستگاه‌ها باید تمام اسناد مالکیت خود را به تک‌برگی تبدیل کنند و قیدی گذاشته‌شده که کلیه دستگاه‌ها اموال خود را در سامانه ثبت کنند، درواقع دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند دستگاه‌ها قبل از فروش اموال دولت باید این اموال در سامانه ثبت شوند سپس امکان فروش برایشان به وجود آید.

وی بیان کرد: فاز نخست این سامانه در سال 96 عملیاتی شد، در شش‌ماهه نخست آن سال به‌صورت خود اظهاری بود و استان قم در همان مرحله اول رتبه نخست کشوری را داشت.

علیپور عنوان کرد: ارزش املاک ثبت شده استان قم در این سامانه بیش از 46 هزار میلیارد تومان است که در صورت انجام کار کارشناسی این ارزش به بالای 100 میلیارد تومان می‌رسد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مهاجرپذیری استان قم را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: قم همیشه چوب تک شهرستانی بودن را می‌خورد و مطالبه‌ای که از این استان می‌شود به‌گونه‌ای دیگر است.

سید موسی حسینی کاشانی ادامه داد: برنامه‌هایی در استان داریم که ملی بوده و سالیانه 20 میلیون زائر وارد استان می‌شود، یکی از مطالبات جدی این است که درصد نیروها و سهمیه‌ای که به قم داده می‌شود افزایش یابد تا بتوان تا حدی مشکل کمبود نیروی انسانی را در ادارات استان حل کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0mna.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما