شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 8482

زمین های شهرک چاپ و نشر استان واگذار می شود

قم نيوز : قم نیوز: زمین های شهرک چاپ و نشر استان قم به زودی به چاپخانه داران، صحافان، لیتوگرافان و ناشران استان واگذار خواهد شد.
زمین های شهرک چاپ و نشر استان واگذار می شود
به گزارش قم نیوز، جلسه هماهنگی واگذاری زمین های شهرک چاپ و نشر شهاب قم به چاپخانه داران، صحافان، لیتوگرافان و ناشران استان، صبح امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رییس اتحادیه چاپخانه داران، رییس اتحادیه ناشران، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول امور متقاضیان و مدیر اجرایی شرکت شهرک های صنعتی در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد و نحوه واگذاری زمین ها مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد تا در اولین فرصت لیست متقاضیان زمین که از طرف اتحادیه چاپخانه داران تهیه و به اداره کل ارسال شده است جهت صدور جواز تأسیس به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شود که این اقدام به سرعت انجام شد.

همچنین مصوب شد لیست متقاضیانی که آمادگی لازم را جهت تحویل زمین دارند در اولین فرصت و حداکثر تا ۳۰ مرداد ماه سال جاری از طرف اتحادیه چاپخانه داران به این اداره کل تحویل تا لیست مذکور پس از تایید به شرکت شهرک های صنعتی جهت انجام مراحل واگذاری و تنظیم قرارداد ارسال شود.

همچنین در این جلسه موضوع واگذاری زمین به ناشران استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اتحادیه ناشران طرحی را جهت احداث انبار مرکزی و همچنین برج ناشران جهت تأسیس دفاتر ناشران در شرکت شهرک های صنعتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارائه تا پس از تایید به شرکت شهرک های صنعتی ارسال شود.

در ادامه این جلسه درخصوص تخصیص زمین مناسب به شرکت تعاونی ناشران جهت تأسیس دفتر و انبار جهت ارائه خدمات به ناشران و همچنین ارائه کاغذ و سایر تجهیزات مورد نیاز چاپخانه داران که از طریق این اتحادیه تأمین می شود، مقرر شد این طرح نیز توسط شرکت تعاونی ناشران تهیه و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارائه شود.

سید رسول موسوی نژادیان، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه این جلسه گفت: آنچه که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت، اهمیت راه اندازی سریع این شهرک است؛ چرا که چاپ و نشر صنعت اول استان قم است و تمرکز این مراکز می تواند تأثیر بسزایی در افزایش خدمات بیشتر در این حوزه، کاهش ترافیک و تردد در مرکز شهر، نظارت بیشتر و نوسازی در صنعت چاپ را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: با توجه به همدلی موجود بین دستگاه های مرتبط با این موضوع، به ویژه شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و اتحادیه های مربوطه، امیدواریم بزودی این هدف محقق شود.

موسوی نژادیان ابراز داشت: با توجه به تأکید استاندار محترم وقت در زمان افتتاح شهرک چاپ و نشر استان، درخصوص همکاری بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات به چاپخانه داران، به منظور حضور سریع و جدی در شهرک چاپ و نشر شهاب، امیدواریم بانک های مربوطه همچنان همکاری لازم را با صنعت چاپ استان داشته باشند تا شاهد تحول جدی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.j0j2yt0oxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما