يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 8499
در جلسه مشترك بهزيستی و شهرداری مطرح شد:

توافق در راستای ايجاد شهر بدون مانع

قم نيوز : قم نیوز: اداره کل بهزیستی و شهرداری قم به منظور تکریم سالمندان توافقی در راستای شهر بدون مانع انجام دادند.
توافق در راستای ايجاد شهر بدون مانع
به گزارش قم نیوز، در اين جلسه كه مسائل مربوط به تكريم سالمندان و همكاری طرفين در راستای ايجاد شهر بدون مانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت، دكتر ابراهیم حاجی مظفری تلاش در جهت ايجاد شهر بدون مانع را جز وظايف همه عنوان کرد و اظهار داشت: تاكنون اقدامات خوب و تحولی نو در مناسب سازی ساخت و سازهای جديد صورت گرفته ولی اين اقدامات، جبران عقب ماندگی های گذشته را نمی كند.

مديركل بهزيستی در ادامه گفت: روندی كه در حال حاضر در اجرای طرح مناسب سازی شهری و اجرای طرح شهر بدون مانع در پيش است اگرچه كند است ولی خوش بينانه است.

حاجی مظفری با اشاره به تعداد معلولين تحت پوشش استان افزود: در حال حاضر بيش از ۲۷ هزار معلول جسمی حركتی، ضايع نخاعی، نابينا و ناشنوا تحت پوشش بهزيستی اين استان می باشد.

وی همچنين تعداد سالمندان استان را در حال حاضر بيش از ۸۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: اين تعداد سالمند، جمعيت قابل توجهی را شامل می شود و شرايط بافت جامعه نيز به گونه ای است كه افزايش سالمند چشمگير خواهد بود.

مديركل بهزيستی خاطرنشان كرد: مناسب سازی و پيگيری آن در شهرداری نيز مستلزم ساختاری است كه امور مربوطه را پيگيری نمايند و عدم وجود اين ساختار يا تشكل، روند امور را كند می كند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترك شورای شهر ادامه داد: براساس توافقات حاصل شده در اين جلسات، بهزيستی می بايست خيابان اصلی مناطق را به شهرداری و شورای شهر اعلام نمايد (كه اين كار صورت گرفته) تا حداقل يك خيابان اصلی در هر منطقه شهری به عنوان شارع بدون مانع داشته باشيم.

در ادامه نيز نگهداری سالمندان در اطراف پارك ها نيز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مديركل بهزيستی استان خواستار همكاری و توافق شهرداری در تاسيس مراكز نگهداری روزانه سالمند در بوستان های شهر گرديد.

حاجی مظفری فضاهای موجود استان جهت نگهداری سالمندان را كافی دانست و گفت: شرايط اين فضاها ايده آل نيست و به منظور تكريم سالمند می توان برای استفاده از فضاهای بوستان ها زمان بندی نمود تا آنان از شرايط كنونی نجات يابند.

وی هدف از اين امر را تكريم سالمند عنوان کرد و افزود: با ايجاد اين گونه مراكز در اطراف بوستان ها به، خانواده هايی كه تمايل دارند سالمندان خود را در منزل نگهدارند كمك می كند تا در برخی موارد بصورت موقت و روزانه آنان را به اين مراكز بسپارند.

در ادامه نيز شهردار كلان شهر قم ضمن اعلام آمادگی خود در همكاری همه جانبه با بهزيستی در اين موارد و مطرح شده گفت: علی رغم اينكه شهرداری در بيشتر بوستان ها محدوديت دارد ولی می توان شرايط فوق را فراهم آورد و در برخی بوستان های بزرگ مانند الغدير، پرديسان و بنيادی شرايط فراهم است.

دلبری اذعان داشت: شهرداری نيزآمادگی كامل به منظور پيگيری و اجرای طرح شهر يا شارع بدون مانع را دارد.

وی گفت: درحال حاضر در حال پيگيری و اجرای اين طرح در بلوار بهار (محدوده پل حجتيه تا حرم مطهر حضرت معصومه (س)) به عنوان فاز اول هستيم.

دلبری با اشاره به فاز دوم اين طرح افزود: فاز دوم اين طرح در خيابان ارم (از محدوده سه راه بازار تا ميدان شهدا) خواهد بود.

شهردار كلان شهر قم در ادامه بيان کرد: برای ايجاد ساختار مناسب به عنوان مسوول مناسب سازی حداقل در سطح اداره نيز، لايحه آن تهيه و به شورای شهر تقديم خواهد شد كه پس از تصويب لايحه مذكور توسط شورای شهر، در شهرداری كلان شهر قم، ‌اداره ای تحت عنوان اداره مناسب سازی اماكن و معابر ايجاد شود.

در اين جلسه نقش خيرين نيز در همراهی بهزيستی مهم توصيف شد و اعلام شد كه خيرين آمادگی لازم جهت ساخت و سازهای مركز نگهداری سالمندان در بوستان های شهر را دارا می باشند.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcb.9bwurhba9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما