سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 8536
به همت جمعیت هلال احمر قم صورت گرفت؛

برگزاری همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت

قم نيوز : قم نیوز: همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت به همت معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.
برگزاری همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت
به گزارش قم نیوز، همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت دوشنبه شب با حضور ۳۶۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و مسوولان این نهاد در مجتمع وتوس برپا شد.

در این همایش که به همت معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با حضور در جایگاه با بیان اینکه کمک به محرومان پیام جاودانه‌ای است که از سوی دین مبین اسلام به شکل کاملا دقیق بیان شده، گفت: طرح همای رحمت در همین راستا و با تاسی به سیره مولایمان علی(ع) و با هدف ترویج سیره علوی و مشارکت حداکثری داوطلبان به منظور حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و نیازمند با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی اجرا می‌شود.

خلیل‌الله سائلی با اشاره به اینکه طرح همای رحمت از نظر کمک‌های خیرین نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدا تا نیمه ماه مبارک رمضان بیش از ۵ هزار سبد کالا برای نیازمندان شناسایی و توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر توزیع شده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان ۷ هزار سبد غذایی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان میان محرومان و نیازمندان جامعه توزیع خواهد شد، تصریح کرد: حدود ۵۰۰ میلیون تومان مبلغ اهدایی نیکوکاران و خیرین برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان بوده است.

در ادامه این همایش رییس فرهنگستان علوم انسانی ایراد سخنرانی کرد و با تاکید بر اینکه شکر نعمت، نعمت‌ها را افزایش می دهد و کفر نعمت، آن را از ما می‌گیرد، عنوان کرد: کسانی که وجود خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، خود را ثابت قدم کرده و خداوند در پاسخ به ایشان سرمایه مضاعف‌تری را اعطا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری با اشاره به اینکه مومنین همچون اعضای بدن بوده که به یکدیگر پیوسته هستند، خاطرنشان کرد: اگر انسانی نسبت به درد و مشکل مومنی بی‌تفاوت بود، ایمان وی ضعیف شده است.

رییس فرهنگستان علوم انسانی با تاکید بر اینکه خداوند خرسند کردن و برطرف کردن مشکلات مومنان را بسیار دوست دارد، اضافه کرد: خداوند ثواب و پاداش عظیمی را برای کسانی که مشکلات همنوعان خود را برطرف می کنند، وعده داده است.

اجرای برنامه تواشیح و مصاحبه کوتاه با یکی از بانوانی که مسلمان شده از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.s0j2yt0k9a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما