يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 85654
منبع : خبرگزاری تسنیم

‌آخرین اخبار از ساماندهی بازار بزرگ قم و کاروانسرای ملاحسین

قم نيوز : رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم از ساماندهی بازار بزرگ قم و کاروانسرای ملاحسین خبر داد و گفت: مشکلات بازار بزرگ قم ‌بررسی ‌شد و برای رفع آن برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام‌گرفته است.
آخرین اخبار از ساماندهی بازار بزرگ قم و کاروانسرای ملاحسین
آخرین اخبار از ساماندهی بازار بزرگ قم و کاروانسرای ملاحسین
به گزارش قم نیوز مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون در دومین سال شورای پنجم شهر قم اظهار داشت: شورای اسلامی شهر با تکیه‌بر برنامه‌های مدون و علمی و استفاده از ظرفیت نیروهای نخبگانی در حوزه تحلیل و پایش شهری به دنبال رفع موانع موجود و احصاء مشکلات است و به‌دوراز هرگونه نگاهی خاص صرفاً به دنبال خدمت بوده و پیشرفت قم را که مدنظر رهبر انقلاب است راهبرد اصلی خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم با اشاره به مشکلات بافت‌های تاریخی شهر گفت: مشکلات بازار بزرگ قم موردبررسی قرارگرفته و برای رفع آن برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام‌گرفته است، مشکلاتی از قبیل کف سازی، پلاک گذاری، نظافت روزانه، شستشوی ماهیانه، سد معبرهای موجود، سطل زباله، مباحث ایمنی و آتش‌نشانی و ... طی چندین جلسه موردبررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع آن صادرشده است، همچنین دوره‌های آموزشی برای ایمنی محیط و اطفای حریق در مسجد بازار برای همشهریان شاغل در این بازار برگزارشده است.

وی با اشاره به وضعیت کاروانسرای ملاحسین ادامه داد: این کاروان‌سرا دارای مشکلات همسویی بوده ‌که با برگزاری جلسات متعدد و اخطارهای ابلاغی در زمینه جمع‌آوری الوارها و ایمنی محیط متأسفانه شاهد آتش‌سوزی در این محل بودیم که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی این حریق کنترل و خاموش شد و در حال حاضر با جدیت به دنبال ایمنی و جمع‌آوری الوارهای خشک از سطح مرکزی آن و تبدیل به پارکینگ موقت برای بازار کهنه هستیم.

وی افزود: سال گذشته بیش از 70 مورد اسامی پیشنهادی جهت شوراع، معابر و بوستان‌های سطح شهر در این کمیسیون بررسی‌شده ‌که با استفاده از نام مقدس شهدای گران‌قدر و همکاری نهادهای ذی‌ربط نسبت به نام‌گذاری این موارد با استفاده از نام این عزیزان موردتوجه بوده است.

وی با اشاره به بررسی فصلی پیشرفت پروژه‌های خدمات شهری و فضای سبز در این کمیسیون اظهار داشت: در سال گذشته با برگزاری جلسات این کمیسیون در مراکز مناطق و آشنایی نزدیک با مشکلات و بررسی پیشرفت پروژه‌های در دست احداث سبب تسریع در روند این پروژه‌ها شده است، همچنین به دلیل اهمیت نوع پوشش گیاهی در قم چندین جلسه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیرعامل و کارشناسان سازمان پارک‌ها برگزار شد که درنهایت ممنوعیت کاشت گیاهان مضر و کاشت گیاهان مثمر موردبررسی و تصویب قرار گرفت.

سبحانی ثابت ادامه داد: بررسی گزارش امکان‌سنجی اولیه احداث بازارچه صنایع‌دستی قم با حضور مدیرکل و معاونین سازمان میراث فرهنگی، بررسی و رسیدگی به وضعیت نحوه ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارهای سطح شهر، برگزاری جلسات متعدد در خصوص ساماندهی در زمینه مراکز جمع‌آوری ضایعات در سطح شهر، پیگیری روند طراحی و اجرای بوستان شهدای گمنام، پیگیری و بررسی موضوع آرامستان جدید دارالسلام و طرح و تصویب نام‌گذاری تقاطع سه سطحه 15 خرداد و عمار یاسر به نام رزمندگان اسلام برخی از موارد بررسی‌شده در کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk-n6.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما