شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 85797
منبع : خبرگزاری فارس

وزیر میراث فرهنگی: سفر 8 میلیون گردشگر خارجی به ایران

قم نيوز : وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال 1395 تعداد گردشگران خارجی کشورمان چهار میلیون و 600 هزار نفر بود، اما در 10 ماه نخست سال جاری تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران از هشت میلیون نفر گذشت.
سفر 8 میلیون گردشگر خارجی به ایران
سفر 8 میلیون گردشگر خارجی به ایران
به گزارش قم نیوز علی اصغر مونسان ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های ایران اظهار کرد: کشورمان پر از تمدن و تاریخ است و الگوهای زیادی در زمینه گردشگری در ایران وجود دارد، شهر قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) یکی از قطب های گردشگری کشورمان است.

وی ادامه داد: بافت‌های قدیمی و تاریخی در شهرهای مختلف به صورت جدی مورد توجه قرار گرفتند و همه بخش‌ها کمک می‌کنند تا این بافت‌ها بازآفرینی و احیا شوند تا شاهد شکل گیری دوباره زندگی و کسب و کار در بافت‌های قدیمی و تاریخی باشیم، حضور گردشگران به احیای دوباره این بافت‌ها کمک می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در شهر قم کارهای خوبی با حمایت استانداری برای بازآفرینی شهری بافت‌های قدیمی و تاریخی شروع شده است، در زمینه بازار قم هم که یک بازار قدیمی است، تصمیمات خوبی گرفتیم، قرار شد که اقداماتی در این بازار با همکاری دستگاه‌های مختلف و خود بازاریان شروع شود.

مونسان با اشاره به افتتاح پروژه‌های گردشگری در استان قم اظهار کرد: در دهه فجر تعدادی از پروژه‌های گردشگری با اعتبار 200 میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شوند و حدود هزار و 500 میلیارد سرمایه گذاری در بخش گردشگری در قم در حال انجام است.

وی ادامه داد: روند گردشگری در کشور رو به جلو است، اتفاقات اخیر تاثیرات منفی روی این بخش گذاشت، اما اطمینان داریم که تا چند ماه آینده به وضعیت سابق برمی‌گردد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بناهای تاریخی در شهرهای مختلف توسط جوانان و با پول خود آن‌ها مرمت و به فضاهای گردشگری تبدیل می‌شود که اقدام خوبی است، بوم گردی‌ها روستاهای کشورمان را آباد و با ایجاد شغل در روستاها جلوی مهاجرت روستاییان را گرفته است.

مونسان با اشاره به سرمایه گذاری در بخش گردشگری در کشور اظهار کرد: حدود 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش در کشور در حال انجام است، نباید دستاوردهای این بخش را نادیده بگیریم، اتفاقات خوبی در بخش گردشگری کشور افتاده است، قبل از انقلاب 260 هتل در کشور داشتیم، اما اکنون تعداد هتل‌های ایران به هزار و 450 هتل رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 1395 تعداد گردشگران خارجی کشورمان چهار میلیون و 600 هزار نفر بود، اما در 10 ماه نخست سال جاری تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران از هشت میلیون نفر گذشت که بخش زیادی از این گردشگران سهم استان قم بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: 34 هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی در کشور داریم که برای نگهداری از این آثار به بودجه ای حدود چهار هزار میلیارد تومان نیاز است، در حالی که بودجه این وزارت خانه 200 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfeedc.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما