دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 8610
مدیرکل بهزیستی استان قم اعلام کرد:

آمادگی استان قم برای میزبان کودکان زلزله‌زده آذربایجان شرقی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: استان قم آمادگی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و زلزله‌زده آذربایجانی را تا فراهم شدن بسترهای لازم برای برقراری آرامش در این منطقه دارد.
آمادگی استان قم برای میزبان کودکان زلزله‌زده آذربایجان شرقی
به گزاش قم نیوز، ابراهیم حاج مظفری امروز با اشاره به حادثه غم‌بار زلزله استان آذربایجان ‌‌شرقی و بی‌خانمان شدن بسیاری از هم‌وطنانمان در این استان بیان کرد: بهزیستی استان قم آمادگی خود را برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست تبریز به این استان آسیب دیده اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حمایت از زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی انجام می‌شود تصریح کرد: ما می‌توانیم کودکان زلزله‌زده را برای تامین آرامش روحی و روانی در قم نگهداری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: این اداره کل ظرفیت پذیرش ۵۰ کودک بی‌سرپرست و بی‌خانمان ناشی از واقعه زلزله را دارد و در صورتی که تعداد بیشتری کودک به استان قم بیایند ظرفیت پذیرش برای ورودشان ایجاد می‌شود.

وی از میزبانی این کودکان در بهزیستی استان قم به صورت موقتی خبر داد و بیان کرد: کودکان بی‌سرپرست زلزله استان آذربایجان، پس از برقراری آرامش و شناسایی خانواده و دیگر اقوامشان به شهر خود باز می‌گردند.

حاج مظفری با بیان اینکه آغوش گرم بهزیستی استان قم پذیرای کودکانی است که در این حادثه آسیب دیده‌اند بیان کرد: ما در حوادث دیگری مانند زلزله بم نیز که بخشی از کشورمان را با خود درگیر کرده بود، پذیرای کودکان کرمانی بودیم.

وی تصریح کرد: ما به اداره بهزیستی استان آذربایجان اعلام کرده‌‌ایم در پذیرش کودکانی که دچار آسیب شده‌اند و خانواده خود را از دست داده‌اند محدودیتی نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: این کودکان در استان قم برای رسیدن به آرامش بیشتر ساماندهی می‌شوند تا خانواده آنان شناسایی شود.

حاج مظفری با بیان اینکه کودکان آذری از گویش ترکی برخوردار هستند اذعان کرد: این کودکان بعد از ساماندهی نیازمند آرامش بیشتری هستند که این آرامش با وجود همزبانان ترک ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بهترین مکان برای نگهداری از این اطفال بعد از ساماندهی اولیه، آغوش گرم خانواده‌های آذری و یا اداره بهزیستی آذربایجان است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.q97rak93zpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما