دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 86450
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
استاندار قم؛

ضدعفونی معابر قم و مکان های عمومی در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد

قم نيوز : سرمست گفت: باید ضدعفونی معابر،مکان‌های عمومی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی، در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.
ضدعفونی معابر قم و مکان های عمومی در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد
ضدعفونی معابر قم و مکان های عمومی در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

سرمست استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خیریه و خصوصی برای بستری بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را خواستار شد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز به‌کارگیری این بیمارستان‌ها و همچنین تامین نیروی انسانی موردنیاز اعم از کادر پزشکی، پرستاری و غیرپزشکی را انجام دهد.

استاندار قم با اشاره به رایزنی‌ها و اقدام‌های صورت گرفته جهت استقرار بیمارستان‌های سیار توسط نیروی‌های مسلح در قم افزود: باید هماهنگی‌های لازم برای فراهم نمودن فضای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در اماکن فرهنگی، آموزشی و ورزشی استان نیز صورت پذیرد.

سرمست همچنین تمرکززدایی از مراکز درمانی و داروخانه‌ها در راستای کاهش امکان ابتلا به بیماری کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا باید تعداد درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی افزایش یابد.

او همچنین کاهش ساعات کاری دستگاه‌های دولتی را موردتوجه قرار داد و گفت: بااین‌وجود پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی استان قم در کنار تداوم ارائه خدمات به مردم در دستور کار قرار دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌داده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار‌های ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز به‌طور قطعی به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر در قم، ۱۷۰ مورد در تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، ۸ نفر استان فارس، هشت نفر در کردستان، ۱۷ مورد خراسان رضوی، دو مورد کرمانشاه، هشت نفر لرستان، سه مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، ۳ نفر در همدان، دو نفر در خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، دو مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک نفر ایلام، دو نفر استان کرمان (اولین موارد تشخیصی) به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

انتهای پیام/111 
https://qomnews.ir/vdccx0q4.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما