قم نيوز : گروه استان‌ها ــ پس از انتشار ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا، رفته رفته در استان‌های کشور علائمی از ابتلا به این ویروس منتشر شد.
گپس از انتشار ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا، رفته رفته در استان‌های کشور علائمی از ابتلا به این ویروس منتشر شد.
گپس از انتشار ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا، رفته رفته در استان‌های کشور علائمی از ابتلا به این ویروس منتشر شد.
به گزارش قم نیوز چهارشنبه 30 بهمن ماه امسال در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد 2 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند، این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایران بود. پس از آن رفته رفته در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه قم، تهران، گیلان و گلستان اخباری مبنی بر شیوع کرونا منتشر شده است.

تاکنون هزاران نفر در سطح جهان به این ویروس آلوده شده‌ و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در این بین تعدادی از افراد آلوده به این ویروس هم درمان شده‌اند. بیشترین میزان فراگیری ویروس در چین مشاهده شده اما موارد بسیار زیادی هم در بالغ بر 50 کشور جهان دیده شده است. در ادامه تازه‌ترین اخبار درباره کرونا را در استان‌های کشور مشاهده می‌کنید:

06:20| لزوم برخورد شدید با احتکارکنندگان لوازم بهداشتی

 نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت‌ مجلس شورای اسلامی برخورد سریع و فوری با افراد مال‌اندوزی را که مانع از توزیع لوازم مورد نیاز بهداشت فردی به مردم می‌شوند در شرایط فعلی امری ضروری خواند و گفت: تمام دستگاه‌ها در شرایط فعلی به وزارت بهداشت کمک کنند.

محمدحسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با تأکید بر اینکه افراد نیازمند جامعه حتی برای تهیه یک عدد ماسک در بازار آزاد با مشکلات بسیار مواجه هستند و قادر به تهیه آن نیستند ابراز داشت: انتظار داریم برخورد قاطعانه و سخت با افراد سودجو و فرصت‌طلبی که مشغول احتکار، صادرات و قاچاق اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم هستند به‌شدت در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.

08:46| هیچ‌ مرگی با تست کرونای مثبت در سیستان و بلوچستان ثبت نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون هیچ‌گونه مرگ‌ومیر بیماران با تست کرونای مثبت در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه نداشته‌ایم.محمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بر اساس آخرین موارد مثبت آزمایشگاهی تا ساعت 15:00 روز گذشته تعداد موارد مثبت بیماری کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به 11 مورد رسیده که این موارد صرفاً شامل موارد مثبت و تأییدشده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم  هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص، تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع در موج اخیر بیماری‌های تنفسی تعداد 257 نفر با این علائم به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، هم‌اکنون 23 نفر بستری هستند و سایر افراد با حال عمومی مساعد مرخص شده‌اند و تاکنون هیچ‌گونه مرگ‌ومیر بیماران با تست کرونای مثبت در بیمارستان‌ها تابعه این دانشگاه نداشته‌ایم.

08:57| ضد عفونی کردن معابر قم توسط سپاه 

گردان جنگ نوین سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) استان قم در دوازدهمین روز از شیوع ویروس کرونا در قم معابر و بیمارستان‌های این شهر را ضدعفونی کردند.

این گردان تخصصی مبارزه با جنگ‌های شیمیایی، میکروبی و رادیو اکتیو هم اکنون با شیوع کرونا، در خط مقدم پاکسازی و ضدعفونی معابر و بیمارستان شهرهای آلوده به این ویروس منحوس قرار دارد.








09:03| مجاز شمردن صرف نیمی از سهم امام برای درمان مبتلایان کرونا از سوی آیت‌الله شبیری زنجانی

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی از مراجع تقلید شیعیان مصرف نیمی از سهم امام(علیه‌السلام) را برای درمان نیازمندان مبتلا به بیماری کرونا و یا جلوگیری از ابتلای به آن را مُجاز دانستند.

09:08| بیش از 70 درصد بیماران بستری کرونایی آذربایجان شرقی در آستانه ترخیص از بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تا دیروز تعداد مبتلایات 48 نفر بود گفت: با این 12 نفر جدید بیماران کرونایی در سراسر آذربایجان شرقی به 60 نفر رسید.

محمدحسین صومی شامگاه با تاکید بر اینکه با رعایت بهداشت فردی می‌توانیم با سرعت بیماری را زمین‌گیر کنیم، ابراز داشت: از روز اول شیوع کرونا در استان، حدود 10 روز می‌گذرد که بیش از 70 درصد به‌زودی ترخیص می‌شوند.

09:18| آیت‌الله مکارم شیرازی: مقلدین نصف سهم امام را برای نجات بیماران مبتلا به کرونا مصرف کنند‌

 آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان  گفت: خیرین مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام(ع) برای کمک به نجات بیماران و خانواده های کسانی که عزیزانشان را در اثر این بیماری از دست داده‌اند استفاده کنند.
https://qomnews.ir/vdcb8sbw.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما